Klacht Dynabyte (Faillissement): Reparatie Laptop! Slechte service!

Ingrid Breugelmans

In December ging het beeldscherm van de laptop kapot. Deze is gerepareerd, er zat een garantie van 3 maanden op de reparatie. Net na de garantie viel het beeldscherm weer uit, hier ben ik mee terug gegaan naar de winkel. Laptop opgestuurd naar de reparateur en deze vertelde dat het mijn schuld was dat de laptop kapot was (ook nieuwe vervangen onderdelen waren kapot). Dynabyte liet weten dat ik de reparatie zelf diende te betalen (kosten: 480 euro), maar dit vond ik niet reëel. Ik heb de laptop terug laten sturen en ontving hem in zeer slechte staat retour.

Via Twitter en Facebook heb ik het bedrijf hierop aangesproken, terwijl ik zelf al met SONY (merk van de laptop) contact had gezocht voor nieuwe reparatie. Deze hebben de laptop zonder kosten gerepareerd.

Ik ben twee maanden mijn laptop kwijt geweest, heb alles omtrent de reparatie zelf moeten regelen en de enige vergoeding die ik uiteindelijk ontvang zijn een kadobon van 25 euro en een bos bloemen niet eens excuses?!

Een passende compensatie! Aangezien ik erg veel werk heb gehad met de reparatie en deze eigenlijk rond de 480 euro zou kosten vind ik dat u zich er erg makkelijk af maakt met een kadobon van 25 euro en een bosje bloemen waar nog geeneens een brief met excuses bij is opgenomen!

Dynabyte
    Geachte mevrouw Breugelmans,Ik heb zojuist bij de afdeling Social media en onze reparateur navraag gedaan.Wij vonden het zeer vervelend waarop uw laptop retour is gekomen van onze reparateur, echter is geconstateerd dat de schade aan uw notebook buiten de garantievoorwaarden viel. Ons filiaal heeft u daarna geholpen aan de contactgegevens van Sony waar uiteindelijk uw notebook kosteloos is gerepareerd. Wat overigens zeer coulant is vanuit Sony.Als gebaar vanuit onze Socialmedia afdeling hebben wij u een bosje bloemen en een 25 euro giftcard aangeboden waar u mee akkoord bent gegaan. Echter hebben wij deze niet ter compensatie verstuurd. Gezien u geen kosten aan uw notebook heeft gehad zijn wij van mening dat wij u geen compensatie verschuldigd zijn.Echter vernemen wij wel graag wat u als een gepaste compensatie ziet, u kunt hiervoor contact opnemen met activecare@basgroup.nl tav Randy Verschuren.Met vriendelijke groet,Randy Verschuren
    Active Care Team
    Ingrid Breugelmans
    Geachte meneer,Ik heb veel problemen ondervonden bij de reparatie van mijn laptop bij Dynabyte. In uw reactie via Klachtenkompas laat u blijken dat uw bedrijf mij de oplossing aan heeft geboden Sony een keer op te bellen. Dit is toch helaas echt niet het geval. Dit heb ik allemaal zelf uit eigen beweging gedaan!
    Ingrid Breugelmans
    Het is toch vreemd dat Sony deze reparatie kostenloos uitvoert terwijl ze hier normaal zeer moeilijk over doen, terwijl dit bij u niet mogelijk is. Ik ben van mening dat ik toch echt recht heb op compensatie. Ik ben bijna 2 maanden mijn laptop kwijt geweest, terwijl deze belangrijke data bevatte voor school etc. Deze heb ik twee maanden niet kunnen gebruiken, waardoor ik ernstig belemmerd was in het uitvoeren van mijn opdrachten.
    Ingrid Breugelmans
    Ook ben ik van mening dat u u er erg goedkoop van af heeft gemaakt met de 24 euro en het bosje bloemen dat na het in een vaas gezet te hebben overigens als binnen 2 dagen dood en dor waren. Hetgeen dat mij vooral dwars zit is het feit dat u op geen enkele wijze ook maar iets van excuses naar mijn kant op heeft gemaakt. Dit steekt mij vooral en dit vind ik ook geen correcte manier van het behandelen van klanten!
    Ingrid Breugelmans
    Nogmaals, de mensen in de winkel hebben me perfect geholpen, maar de hulp daarna was bizar slecht! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.Ik ben van mening dat ik recht heb op compensatie omdat ik twee maanden lang geen laptop ter beschikking heb gehad, ik meerdere malen naar de winkel heb moeten gaan om te kijken hoe het met de reparatie stond en het eigenlijk ook nog teveel moeite was om me via de mail of post hiervan op de hoogte te houden (terwijl dit de andere keer wel is gebeurd!).
    Ingrid Breugelmans
    Aangezien het een reparatie van ongeveer 480 euro betrof en u hier helemaal geen kosten voor hebt gemaakt en het af heeft geschoven op een derde (die hier in principe helemaal buiten staat, omdat deze garantie etc. onder UW bedrijf valt!), vind ik nog steeds dat ik op zijn minst recht heb op een brief met excuses en een uitleg waarom alles op deze manier heeft moeten lopen en een vergoeding in de vorm van een kadobon o.i.d. waar ik wel iets mee kan.
    Ingrid Breugelmans
    Voor 25 euro koop ik helemaal niets en het is nog geen schijntje van het geld dat u oorspronkelijk kwijt zou zijn geweest aan de reparatie!
    Ik had in eerste instantie sowieso al een compensatie verwacht die wat meer in zou houden dan hetgeen dat me nu is aangeboden. Mocht op deze manier de boodschap nog niet duidelijk zijnm dan zie ik mezelf genoodzaakt om andere stappen te ondernemen.
    Ingrid Breugelmans
    Ik hoop u hiermee voldoende hebben geïnformeerdMet vriendelijke groet,Ingrid Breugelmans
    Dynabyte
    Geachte mevrouw Breugelmans,Naar aanleiding van uw email en bericht op deze website hebben wij uw case nogmaals bekeken.De giftcard en bloemen zijn aangeboden vanuit onze social media afdeling als gebaar voor het ongemak en is geen compensatie voor het verloop van uw reparatie. U heeft geen reparatiekosten gehad door toedoen van Dynabyte aan deze reparatie, wij van Dynabyte zijn u hierdoor geen verdere compensatie verschuldigd.Na het nogmaals inzien van uw case is besloten dat wij de tegemoetkoming die wij u aangeboden hebben passend vinden voor het ongemak dat u heeft ondervonden.Vanuit Dynabyte zullen wij dit klachtendossier vanuit onze kant dan ook als afgehandeld beschouwen.Met vriendelijke groet,Randy Verschuren
    Active Care Team

Ook een klacht indienen over Dynabyte (Faillissement)?