Klacht Dynafix: Bezwaar tegen kosten voor extra werkzaamheden

# 194387
KlagerOlga

Op 06.09.2016 hebben wij een overeenkomst gesloten voor werkzaamheden van een niet-oplaadbare toestel Samsung Galaxy neo s5.De door Dynafix Reparatieservice verrichte extra werkzaamheden ((display vervangen)) staan niet op de offerte en zijn daardoor geen onderdeel van de overeenkomst. De kras zit op het display sinds januari en niets mee te maken met een oplossing van niet oplaadbare toestel. De prijs van de extra werkzaamheden (extra werkzaamheden) is 219,58 euro. Zolang ik nog niet begrepen waar kan ik 220 euro lenen en vanwaar ik deze reparaties (display vervangen) verplicht te doen kan ik geen enkele verplichting om deze reparaties over te nemen te ondertekenen.Ik ben in verzet komen tegen dwingen mij onnodige extra werkzamheden te doen.
Deze klacht heb ik eerder schriftelijk aan het Mobiel.nl en Dynafix kenbaar gemaakt, maar tot op heden is mijn klacht nog niet naar tevredenheid opgelost.Mijn consumentenrecht telecom is beperkt.

Ik volsta met een het overmaken van het afgesproken werkzaamheden.

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Heeft u voor mij het IRMA-nummer?

In afwachting van uw reactie.

Wecare team Dynafix
    Beste heer/mevrouw,
    IRMA nummer is iRMADRSA14074412.
    Olga
    Geachte klant,

Wat u vooraf aangeeft is de klacht aan het toestel, dit is geen overeenkomst maar een richtlijn voor onze monteur, deze weet op die manier wat er aan de hand is.

Bij een breuk in het scherm komt de garantie ten alle tijden te vervallen, dit is een voorwaarde van de fabrikant welke slechts gevolgd wordt door Dynafix.

De onderzoekskosten bent u mee akkoord gegaan bij het insturen. In onze algemene voorwaarden is te zien dat wanneer een toestel buiten de garantie valt hiervoor onderzoekskosten in rekening gebracht worden.

KlagerOlga
    Ik heb geen breuk op de touchscreen. Ik heb allen maar een kras. Ik wil geen kras in het scherm verwijderen. De touchscreen werkt prima. Het toestel laad niet op. De klacht was voor werkzaamheden van een niet-oplaadbare toestel Samsung Galaxy neo s5 en niet over een kras in het scherm.
    Geachte klant,

De geconstateerde schade betreft echt een breuk, geen kras. Helaas kunnen we het toestel hierdoor spijtig genoeg niet herstellen zonder prijsopgave.

KlagerOlga
    De klacht is voor werkzaamheden van een niet-oplaadbare toestel Samsung Galaxy neo s5. Het scherm staan niet op de offerte en zijn daardoor geen onderdeel van de overeenkomst. Ik begrijp niet vanwaar ik deze reparaties (display vervangen) verplicht te doen.
    Geachte klant,

Wederom hartelijk dank voor uw bericht.

Ook al heeft uw klacht van het toestel niets te maken met de uiterlijke schade. De garantie komt te vervallen wanneer het toestel uiterlijke schade vertoont.

Verder zou het toestel niet gerepareerd worden, maar had u de keuze om een ander type toestel te kopen.

KlagerOlga
    Op grond van welke wet kan Dynafix dwingen mij onnodige extra werkzamheden te doen die is geen afgesproken werkzaamheden (display vervangen).

Olga
    Geachte klant,

Dit betreft geen wettelijke bepaling maar de garantievoorwaarden.

KlagerOlga
    Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Er is een sprake van dwingen mij onnodige extra werkzamheden te doen die is geen afgesproken werkzaamheden (display vervangen). Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Ik volsta met een het overmaken van het afgesproken werkzaamheden.
    Geachte klant,

Het toestel heeft gebruikersschade, dit valt niet binnen de garantie daar dit niet veroorzaakt wordt door de fabrikant. Dit staat volledig los van de wettelijke bepalingen.
    Mocht u het hier niet mee eens zijn mag u dit ten alle tijden opnemen met de fabrikant. Wij zijn slechts een uitvoerende instantie.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Dynafix WeCare Team.

Ook een klacht indienen over Dynafix?