Klacht Dynafix: Bootloop G4 - Dikke quote van meer dan 230,-.

Mark Postma

Dynafix weigert mijn telefoon te repareren of zelfs open te maken. Dit omdat ik de bootloader een keer had geunlocked, maar verder wel originele software draaide. (Terug geflashed met LG's eigen tool.) Dus het enige verschil tussen mijn H815 en een andere H815 is die paar letters die verschijnen als ik hem opstart. En aangezien het bootloop probleem 100% hardware matig is en dus niks te maken heeft met mijn unlock vind ik dat mijn telefoon gewoon dient te worden gerepareerd onder garantie. LG's garantie voorwaarden betreft het unlocken zijn ook een beetje wazig. Maar ik lees het als: Je telefoon heeft nog steeds hardware garantie, dus moederbord etc. Maar het software gedeelte van de garantie vervalt. Behalve als het probleem zou kunnen worden veroorzaakt door het flashen van een stukje software van een derde partij. Aangezien de bootloop veel personen treft, geunlocked of niet, is het probleem 100% hardwarematig en dus niet veroorzaakt door het unlocken van de bootloader (bit change)

Gewenste oplossing:
Een gerepareerde telefoon of compensatie.

Geachte heer,

Wij hebben inmiddels ook al via Facebook contact gehad en willen u verzoeken verdere vragen of opmerkingen ook via die weg te bespreken.

We kunnen u via klachtenkompas niet voorzien van een ander antwoord dan via Facebook.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Mark Postma
    Ik heb het liever via een platform dat ik enigszins vertrouw.

Hierbij de reactie van LGNL en mijn reactie daarop:

Beste Mark,

Wanneer er aanpassingen zijn gemaakt door derden dat de integriteit van het toestel aantasten kunnen wij het functioneren van de telefoon niet langer waarborgen. Voor die reden kan het toestel helaas niet binnen de garantie worden hersteld.

Dus blijkt hieruit dat ik wel gewoon garantie heb omdat ik niet de derde partij ben maar de tweede. Gehelereactiepastniet
    Mark Postma
    En het probleem is in principe veroorzaakt door LG electronics zelf omdat het te maken heeft met connecties op het moederbord. Een aanpassing aan de software heeft hier dus niks mee te maken. Jullie weten maar al te goed dat dit probleem bestaat. Waarom helpen jullie de klant niet, net als @LGUSAMobile ?!? Waarom hebben jullie bewust intern de keus gemaakt om het niet netjes aan te pakken?

Best regards,
    Postma
    Geachte klant,

Wij hanteren de voorwaarden van LG en sturen uw toestel dan ook naar het reparatiecentrum van LG gestuurd daar wij LG niet zelf behandelen.
    We kunnen hierop niets anders aangeven.

Wanneer LG besluit dit anders af te handelen zullen zij dat aangeven echter hebben wij hierover geen zeggenschap en kunnen we niets veranderen aan de situatie.

Hallo,

Volgens de wet zou ik nog wel garantie moeten hebben. De wet 1999/44/EG beschrijft dat de verkoper moet aantonen dat jij het defect veroorzaakt hebt, en alleen de software aanpassen zou niet genoeg bewijs daarvoor zijn.
    Mark Postma

"furthermore, European Union stipulate under directive 1999/44/CE that it allows users to modify the software, root included. This modification *DOES NOT* void minimum warranty of 2 years on hardware supported by the manufacturer.

Voided warranty by "illegal" software modification has been classed as an unfair term and it's fought by U.E."

Geachte,

Wij kunnen hierover niet oordelen. Wat volgens een wet onder garantie valt of niet en of u het hiermee eens bent of niet kan u het beste bespreken met de fabrikant, zij bepalen deze voorwaarden, niet Dynafix.

Mark Postma
    Apparaat is inmiddels terug, niet gerepareerd uiteraard. Zitten nu twee krassen op het scherm en hij gaat helemaal niet meer aan. Ik vind dit een ernstige zaak. De klant betaalt 36 euro voor het terug mogen ontvangen van zijn apparaat. En dan gaat hij vervolgens niet meer aan!

Best regards,
    Mark
    Geachte,

Zou u foto's van de krassen met een korte omschrijving van de problemen per e-mail willen sturen naar wecare@dynafix.com?
    Graag onder vermelding van uw iRMA-nummer. Dan kijken we graag aan de hand van de foto's met u mee.

Mark Postma
    Heb al een bericht naar manco gestuurd. Is dat ook goed?
    Dynafix
    Uiteraard mag u de reactie daarop ook afwachten, dat is geen enkel probleem!

Mark Postma
    Voor de garantiebepaling is tegenwoordig geen bon meer nodig toch? Had dit reeds vernomen van mijn vriend die ook zijn g4 moest opsturen vanwege het zelfde defect.
    Kan ik nu mijn toestel opsturen met als beschrijving: gaat niet meer aan. Wordt hij dan gewoon gerepareerd? Zit namelijk al heel lang zonder mijn primaire telefoon. Of kan ik beter het lange sombere pad vervolgen en hopen op een adequate oplossing?
    Goedemorgen,

Dit kan ik niet beloven. Dit hangt er vanaf of de fabrieksgarantie bepaald kan worden aan de hand van het IMEI/serie-nummer, wanneer dit niet kan is de bon wel echt nodig.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Dynafix WeCare Team.

Ook een klacht indienen over Dynafix?