Klacht Dynafix: Dynafix oplichterij scherm ineens gebroken.

Kevin JSW

Telefoon van 6 maanden oud (galaxy s6) opgestuurd ter reparatie, vanwege het opeens uitvallen en niet meer aangaan van het toestel. Na ontvangst bij dynafix blijken er ineens twee barsten in het scherm te zitten, waardoor de reparatie buiten de garantie valt! Wel mooi een rekening van 240 euro erbij. De telefoon had bij het opsturen niet eens een krasje en is nooit gevallen of gestoten. De klacht bestond ook helemaal niet uit een kapot scherm. De telefoon viel plots uit op het moment dat ik ermee bezig was. Kon niet meer gereset worden en trilde niet bij resetten of aansluiten op het net, wat wel zou moeten gebeuren wanneer alleen het scherm kapot zou zijn. Dergelijke praktijken duiden op oplichterij en na wat onderzoek blijk ik niet de enige te zijn! Het regent klachten over dit bedrijf, wat zijn bestaan op deze manier niet waard is.

Volledige kostenloze vervanging of reparatie van mijn toestel en een schriftelijk excuus.

Geachte klant,

Ik zie dat u hierover contact heeft gehad met een collega van het klantenservice. Zou u de mail die u gekregen heeft willen beantwoorden naar wecare@dynafix.com zodat wij deze sneller voor u in behandeling kunnen nemen?

Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.
    Geachte klant,

Naar aanleiding van de antwoorden op de vragenlijst die u per mail heeft doorgestuurd is deze case intern voorgelegd en beoordeeld. Uit het onderzoek is gebleken dat deze schade niet tijdens het transport kan zijn ontstaan. Na het bekijken van de beelden van binnenkomst op de logistieke afdeling blijkt dat het toestel binnen is gekomen in een onbeschadigde verpakking waardoor schade tijdens het transport uitgesloten kan worden.

Tevens komt de schade overeen met de klacht waarmee het toestel is ingestuurd. In de klacht omschrijft u dat het toestel ineens gestopt was met werken. Het toestel werkt echter wel nog (op de achtergrond) maar geeft geen beeld meer. Dit komt door de schade aan het display. De prijsopgave is dan ook terecht opgemaakt en zal ook gehandhaafd blijven.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan helpen wij u graag verder.

Dynafix Wecare-team.
    Kevin JSW
    Als ik de foto's zie denk ik ook niet dat de schade tijdens het transport is ontstaan, maar eerder gewoon moedwillig is veroorzaakt. Waarom bekijken jullie de camerabeelden tijdens inspectie van het toestel niet eens?
    Geachte klant,

De betreffende schade is direct geconstateerd op het moment dat de monteur het toestel in behandeling had genomen, hier is ook direct een melding van gemaakt. Met deze reden is de prijsopgave opgemaakt. Het toestel is dan ook met deze schade ontvangen en deze is niet op de reparatie afdeling ontstaan.

Dynafix Wecare-team.

Ook een klacht indienen over Dynafix?