Klacht Dynafix: Dynafix weigert mijn Galaxy Buds te repareren, terwijl ze binnen de garantievoorwaarden vallen.

Raven

Ik heb Samsung Galaxy Buds ter reparatie opgestuurd naar Dynafix (officieel reparatiecentrum van Samsung). De buds zijn gekocht bij Amazon.de (officiële Samsung leverancier), verzonden vanuit een Duits warenhuis, en er is Duitse belasting over betaald; vanuit de EER dus.

Echter stelt Dynafix:
"Na onderzoek constateren onze technici dat het product afkomstig is uit een land dat buiten de Europese Economische Ruimte (EER) ligt. Hierdoor kun je geen aanspraak maken op de Europese garantievoorwaarden en kunnen wij je product niet repareren. Wij adviseren je tot je oorspronkelijke verkooppunt te wenden voor verdere afhandeling."
Vervolgens vragen zij €36 euro onderzoekskosten zonder dat er ook maar iets gerepareerd is.

Bij navraag waarom er gesteld wordt dat de Buds niet uit de EER komen, stellen zij:
"Amazon is een bemiddelaar die bij uw aankoop een leverancier vanuit Thailand gebruikt heeft. De oortjes die u ons heeft opgestuurd komen vanuit Thailand."

Ik heb inmiddels de garantievoorwaarden opgezocht bij Samsung, en toen heb ik de volgende link gevonden: https://bit.ly/2QiFpWt. Hier staat duidelijk:
"Samsung zal nationale garanties nakomen voor alle producten met EU-specificaties die zijn gekocht door een consument in de Europese Economische Ruimte, hieronder vallen de volgende landen: Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland...".
Er wordt verder niet genoemd dat de leverancier van een webshop binnen de EER uitmaakt, enkel dat de webshop waar het product wordt gekocht binnen de EER valt. Amazon.de is gewoon een webshop binnen de EER en het is niet een importwebshop zoals bijvoorbeeld Alibaba, Gearbest of Banggoods. De leverancier van producten zou dus voor de garantie niks uit moeten maken.

Volgens de garantievoorwaarden van Samsung valt mijn product dus 100% binnen de garantie.

Ik zou graag willen dat Dynafix mijn Galaxy buds repareert, conform de garantievoorwaarden van Samsung.

Dynafix
    Beste heer, mevrouw Aluvihare,

Uw bericht hebben wij in goede orde ontvangen.

Het is gebleken dat uw Galaxy Buds oorspronkelijk afkomsting zijn uit Thailand. Wij kunnen een product uit Thailand niet in behandeling nemen. Hiervoor hebben wij niet de benodigde software. Wij willen u vriendelijk verzoeken contact op te nemen met Samsung zelf met betrekking tot de service waar u recht op heeft. Voor de retourkosten raden wij u tevens aan contact op te nemen met de fabrikant Samsung.
    Alsnog onze excuses voor de ontstane situatie.

Ervan uitgaande u voldoende geïnformeerd te hebben.

Team WeCare Dynafix

Ook een klacht indienen over Dynafix?