Klacht Dynafix: Dynafix weigert vooraf prijsopgave.

RCvV

Dynafix gebeld om een prijsopgave. De accu van mijn tablet is kapot. Ze wilde geen prijsopgave doen. Het is volgens hun niet mogelijk omdat zij eerst onderzoek moeten doen. Dus advies om eerst de tablet op te sturen en dan volgt de prijsopgave. Indien ik deze dan te hoog vind, kan ik mijn tablet alleen terugkrijgen na het betalen van onderzoekskosten. Ook de hoogte van de onderzoekskosten zijn niet bekend (minimaal € 36.30 - maximaal ongeveer € 60.00). Volgens de algemene voorwaarden van Dynafix (artikel 5.1): ''Bij de reparatie wordt uitgegaan van de klacht(en)zoals door de klant zijn omschreven. Indien geen of geen duidelijke omschrijving van de klacht(en) aanwezig is, worden door de Reparateur geconstateerde gebreken hersteld.''
Dynafix doet dus alleen onderzoek bij niet duidelijke klachten. Mijn klacht is zeer duidelijk. Toch wil Dynafix niet zeggen wat de reparatie gaat kosten. Ik begrijp alleen niet dat als mijn tablet eenmaal bij Dynafix is, zij wel kunnen vertellen wat het vervangen van de accu kost.

Ik wil gewoon van te voren weten wat het gaat kosten als alleen de accu vervangen moet worden.

Dynafix
    Geachte heer van Velzen,

Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat?
    Dan kijken wij graag mee naar uw case.

Hopende van u te vernemen.

Dynafix WeCare-team.
    Dynafix
    Geachte heer van Velzen,

Een monteur dient altijd een volledige inspectie van een toestel te doen alvorens deze een prijsopgave kan opmaken. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om u vooraf van een prijsopgave te voorzien daar niet duidelijk is welke onderdelen precies defect zijn. Wij gaan hierbij niet uit van uitspraken welke door een particulier of een derde (onbevoegde) partij zijn gedaan en dienen hier als officieel herstelbedrijf zelf een inspectie op uit te voeren. Een monteur gaat tijdens deze inspectie dan ook (zoals u aangeeft) uit van de omschrijving die is opgegeven echter is vooraf niet te bepalen welke onderdelen deze klacht veroorzaken. Ook is niet duidelijk of er wellicht nog achterliggende schades/defecten zijn die verholpen moeten worden om het apparaat weer volledig functionerend te krijgen.

Mocht u het niet eens zijn met deze werkwijze, dan heeft u altijd de keuze om niet voor onze reparatieservice te kiezen. In dat geval kunt u dit het beste voorleggen bij de leverancier/provider/fabrikant.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix Wecare-team.

RCvV
Uiteindelijke oplossing Er is geen oplossing geboden door Dynafix. Gelukkig inmiddels een andere serieuze reparatiedienst gevonden die wel gewoon vooraf een prijsopgave doet onder voorbehoud van eventueel andere aangetroffen gebreken.