Klacht Dynafix: Galaxy Note 4 valt uit wordt heet en valt uit

Vlietstra

Op aangeven van samsung support mijn onder garantie vallende smartphone opgestuurd naar Dynafix.
deze kwam tot de conclusie dat het val en drukschade was en dus niet onder de garantie zou vallen.
behuizing plus complete binnenkant a 600 euro was de oplossing, of €50
onderzoekskosten betalen en defect retour. laatste optie gratis afstand doen van de smartphone.
tussentijd mail met dynafix en samsung gehad met een kastje naar de muur verhaal.
toestel is 1,5 jaar oud en heeft idd krassen en daar ontkom je niet aan.
in een laatste verzoek naar Dynafix wilde ik de kosten van €50 betalen mits er een volledig rapport bij zou zitten met een duidelijke oorzaak van het defect en welke onderdelen dan specifiek defect zouden zijn, en dat het binnenwerk vervangen niet als omschrijving zou worden geaccepteerd.
daarop kreeg ik een mail dat het toestel was verzonden.
de dag daarna kreeg ik het toestel retour maar moest de kosten gelijk betalen. Na openen geen rapport van de schade.

Een gedegen onderzoeksrapport met een duidelijke oorzaak van het defect, wat er dan defect is en of dit met zekerheid is toe te schrijven aan een gebruikersfout.
Is dit niet aantoonbaar dan verwacht ik een reparatie onder garantie zoals in het Nederlandse consumentenrecht staat geschreven.

Geachte klant,

Wij hebben het toestel nagekeken maar niet opengemaakt. Dit omdat het toestel binnen is gekomen met een buiging in de behuizing welke buiten garantie valt. Wanneer wij het toestel open hadden gemaakt was de kans aanwezig dat de schade erger was geworden.
    Wij hebben met een digitaal systeem het moederbord nagemeten, deze had problemen en dient vervangen te worden. Daarnaast dient de cover rear vervangen te worden, dit is de cover welke u ziet als u de achterzjide van het toestel haalt.

Wij kunnen u geen uitgebreid onderzoeksrapport leveren daar wij geen verder onderzoek hebben gedaan.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Vlietstra
    Geen idee waarom een buiging per definitie buiten de garantie zou vallen.
    Volgens Samsung Newsroom moet de Note 4 wel redelijk buigzaam zijn.
    Daarnaast gaf u aan dat het moederbord Digitaal is doorgemeten, Kunt u aangeven welke onderdelen van het moederbord wel en niet zijn geslaagd?
    Verder kan en defect warmte veroorzaken met als gevolg dat bij het toestel een buiging ontstaat.
    Kortom niet tevreden met uw antwoord.
    is te gemakkelijk afgedaan met std antw.
    Geachte klant,

In dit geval bepaalt Samsung wat binnen of buiten garantie valt. Hier handelen wij dan ook naar.
    Het toestel is doorgemeten echter worden de delen gecodeerd aangegeven in het systeem, hierover kunnen we dus niet in details treden.

De warmte die voort zou kunnen komen uit defecten is niet voldoende om de behuizing uit zichzelf te buigen. Ook dit is bepaald door Samsung. De kromming in het toestel zal dan ook een andere aanleiding hebben.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Vlietstra
    Dat is nu juist het probleem bij jullie.
    Of jullie werkwijze samen met Samsung.
    van het kastje naar de muur verhaal.
    Samsung kan en mag binnen EU niet eigen voorwaarden bepalen.
    Ik ben rond de €80 kwijt voor iets wat al door jullie bepaald is.
    €50 onderzoek en een diag in detail leveren mogen jullie niet. heb ik in ieder geval recht op.
    ik moet jullie maar geloven. pfff in welke wereld leven jullie.
    niet transparant zijn is dus iets verbergen.
    Geachte klant,

Wanneer u het niet eens bent met de door Samsung opgestelde voorwaardenw il ik u aanraden dit op te pakken met Samsung. Dynafix heeft geen invloed op rde garantievoorwaarden.

Vlietstra
    Vraag. Moeten jullie een bepaald percentage halen wat jullie afdoen met zogenaamde drukschade verhaal om daarna het servicecontract weer te kunnen verlengen met Samsung?
    Klinkt namelijk wel zo. Dat zou de vele klachten over het afhandelen met dezelfde diagnose verklaren.
    Zouden dan wel verkapte prijsafspraken zijn.
    Ik denk dat ik het nu beter kan overdragen naar de jurist van de Consumentenbond.
    Geachte klant,

Nee, wij werken niet met percentages. Dat zou onmogelijk zijn gezien we geen enkele invloed hebben op welke toestellen en in welke staat wij deze binnenkrijgen.

Vlietstra
    ter info: 22 aug 2016 ontvangen van samsung support.
    Hoi Wytse! Het is jammer genoeg niet mogelijk om het toestel kosteloos te retourneren. Het oordeel van het reparatiecentrum is leidend. Ik kan niks voor je betekenen.
    ^Miquel

Ook een klacht indienen over Dynafix?