Opgelost door Dynafix: geen garantie maar ook geen uitleg na raadselachtige schade.

patrickkrul

Ik heb mijn Toshiba laptop opgestuurd voor een reparatie onder garantie. Het gaat om een verticaal lijntje van niet werkende pixels in het display. Het apparaat is door de koerier gecontroleerd en hij heeft alleen gebruiksslijtage geconstateerd (krassen en kale plekken).
Hier heb ik een ondertekend formulier van. Tot mijn verbazing kreeg ik een foto van mijn laptop waarbij er een flinke spleet in de sierlijst om het display zit, geen garantie dus. Deze schade zat er bij het ophalen van de laptop absoluut niet op. Het enige antwoord wat ik op mijn verweer kreeg is "er is schade geconstateerd". Blijkbaar vind men dat ik de schade zelf veroorzaakt heb, dat de schade tijdens transport of bij Dynafix veroorzaakt kan zijn wordt niet over nagedacht. Na advies van mijn rechtsbijstand heb ik besloten om dit geval juridisch aan te vechten, hiervoor heb ik nog wel een paar vragen aan Dynafix. En nou komt ie: ZE LIJKEN NIET MEER TE BESTAAN! Ze ontvangen de mail..... en verder niks.

Ik heb recht op garantie. Dynafix kan niet aangeven dat de schade bij en door mij is ontstaan, dat is namelijk ook niet zo. Als een bedrijf niet hard kan maken dat een garantieschade door de gebruiker is veroorzaakt dan staat de gebruiker in zijn recht.
Ik vind het slecht dat Dynafix zich afdoet met "er is schade geconstateerd" zonder verdere uitleg, antwoord op vragen of hulp door overleg met Toshiba.
Ik vind het schandalig dat er na 2 mailtjes niet meer op mail wordt gereageerd.

Dynafix
    Geachte patrickkrul, De behuizing zat los, om dit te illustreren op de foto wordt deze iets verder opengezet. Deze loszittende behuizing valt buiten de garantie.
    Het deel binnen garantie ( het scherm in dit geval ) mocht je de rest willen laten zoals het is kunnen wij het verzoek bij Toshiba indienen het toestel zonder onderzoekskosten retour te sturen.Met vriendelijke groet,
    Dynafix WeCare Team.
    patrickkrul
    Beste Dynafix,Als ik het goed begrijp stelt u voor om het scherm wel te repareren want dat valt onder de garantie. We hebben het dan over het streepje niet werkende pixels aan de linkerkant van het beeld, overige geconstateerde schade repareert u niet?
    Dus uiterlijk krijgen wij de zelfde laptop terug met een storingsvrij beeld, precies volgens mijn verzoek tot reparatie?
    Dynafix
    Geachte patrickkrul,Dat klopt inderdaad! Wij begrijpen dat dit wat omslachtig is echter zijn dit de procedures van de fabrikant, daarom zijn oplossingen soms wat ingewikkeld. Sorry voor het ongemak. Als u hiermee instemt zal ik dit voor u in gang zetten.Met vriendelijke groet,
    Dynafix WeCare Team.
    patrickkrul
    Hallo Dynafix,Dat is precies wat ik gevraagd heb, het streepje niet werkende pixels in het beeld verhelpen onder garantie, meer niet.
    Ik accepteer de oplossing uiteraard.
    Eind goed al goed, nog steeds jammer dat het zo veel moeite gekost heeft.m.vr.gr.
    Patrick Krul

patrickkrul

Ook een klacht indienen over Dynafix?