Klacht Dynafix: Klant in de kou met ondeugdelijke telefoon

MatthewOomkens

Mijn telefoon is tijdens mijn wereldreis kapot gegaan. Helaas gaf zowel KPN als de grote multinational Samsung aan niks voor mij te kunnen doen tot ik in NL terug was. Na advies ingewonnen te hebben in Australi√ę zei deze expert dat het waarschijnlijk om het moederbord ging en dat dit garantiewerk is en ik dus moest wachten tot ik weer terug in NL was, gezien Samsung geen wereldwijde service bied. Eenmaal terug gelijk contact opgenomen met Samsung de ophaal service was snel en gratis. Hierna begonnen de problemen. Ik kreeg een mail van Dynafix. Hier stond in dat naast het moederbord ook het scherm kapot was. Hier was ook een foto van gemaakt. De schermschade was nieuw voor me. Dynafix probeerde dit op geen enkele manier te verklaren en kon alleen door mij zelf gebeurd zijn. Ook is mijn garantie vervallen omdat er gebruikersschade op zit, die ik zelf niet veroorzaakt heb. Ook al hebben deze 2 componenten niks met elkaar te maken, de garantie op het ondeugdelijke onderdeel vervalt.

Dat voornamelijk Samsung zijn verantwoordelijkheid neemt en de kapotte ondeugdelijke onderdelen vervangen. Hierdoor werkt de telefoon immers niet meer.
Daarnaast ook mij kan verklaren hoe er extra schade op de telefoon is ontstaan dat er bij mij nog niet inzat en dat hier ook een gepaste oplossing voor komt.

Daarnaast verwacht ik meer steun van KPN hierin, aangezien zij de verkoper van het product zijn.

Ook verwacht ik een verklaring van Dynafix en meedenken in een oplossing. ( bedrijf dat de telefoons maakt voor Samsung). Daarnaast verwacht ik ook een excuses wegens de klantonvriendelijke behandeling met de klantenservice.

De telefoon is pas een jaar oud. Zowel Samsung en Dynafix concluderen dat het moederbord ondeugdelijk is. Kapot scherm of niet dit moet sowieso kosteloos vervangen worden. Het kan niet zo zijn dat de garantie op de motor van je auto verloopt als er een kras in je motorkap zit. Daarnaast wil ik weten hoe de schade in mijn scherm er heeft kunnen komen.

MatthewOomkens
    Helaas nog steeds geen reactie gehad. Erg jammer, maar we geven niet op.
    Dynafix
    Geachte klant,
    Dit is een lastige case. het betreft een toestel met aanzienlijke schade aan de randen, dit valt sowieso onder gebruikersschade.

Nu kunnen we het volgende voor u doen, mocht het scherm zelf werken kunnen we dit eventueel oplossen met een nieuw moederbord, mocht u dit willen kunnen we dit binnen garantie proberen. Mocht het scherm met een nieuw moederbord niet werken kunnen wij niets anders dan het toestel buiten garantie te laten vallen en de prijsopgave handhaven.

Mocht u hiermee akkoord gaan kunnen wij dit proces in gang zetten echter moeten wij u dan wel aangeven dat het toestel gereset wordt, we kunnen er helaas niet voor zorgen dat de gegevens bewaard blijven, dan kunnen we het toestel bij de fabrikant namelijk niet klaarboeken en dat zou natuurlijk problemen opleveren.

Ik hoor graag van u welke actie wij voor u mogen ondernemen. Mocht u bovenstaande allemaal niet wensen kan ik alleen nog aanbieden om het toestel uit coulance aan u te laten retourneren, dit zou dan wel onhersteld zijn.

Hopende van u te vernemen!

Dynafix WeCare Team.
    MatthewOomkens
    Allereerst wil ik graag hier even reageren op jullie reactie. Maar ik zou graag nog telefonisch contact met jullie hierover hebben. Kunnen jullie mij bellen of kan ik het dure 0900 nummer omzeilen?
    Lastige case is een understatement. Ik heb van jullie 1 foto gehad met "schade" aan de randen. Dit klopt overigens maar dit is een gebruiksspoor, schade gaat mij wat ver en hier heeft de telefoon altijd prima mee gewerkt.
    Over de afhandeling heb ik graag telefonisch contact. Ook betreffende data.
    Dynafix
    Geachte heer,
    We hebben inmiddels telefonisch contact gehad en we zullen uw bericht afwachten.

Hopende van u te vernemen.

Dynafix WeCare Team.

Ook een klacht indienen over Dynafix?