Klacht Dynafix: Klant in de kou met ondeugdelijke telefoon
Details
Klacht
Mijn telefoon is tijdens mijn wereldreis kapot gegaan. Helaas gaf zowel KPN als de grote multinational Samsung aan niks voor mij te kunnen doen tot ik in NL terug was. Na advies ingewonnen te hebben in Australië zei deze expert dat het waarschijnlijk om het moederbord ging en dat dit garantiewerk is en ik dus moest wachten tot ik weer terug in NL was, gezien Samsung geen wereldwijde service bied. Eenmaal terug gelijk contact opgenomen met Samsung de ophaal service was snel en gratis. Hierna begonnen de problemen. Ik kreeg een mail van Dynafix. Hier stond in dat naast het moederbord ook het scherm kapot was. Hier was ook een foto van gemaakt. De schermschade was nieuw voor me. Dynafix probeerde dit op geen enkele manier te verklaren en kon alleen door mij zelf gebeurd zijn. Ook is mijn garantie vervallen omdat er gebruikersschade op zit, die ik zelf niet veroorzaakt heb. Ook al hebben deze 2 componenten niks met elkaar te maken, de garantie op het ondeugdelijke onderdeel vervalt.Gewenste oplossing
Dat voornamelijk Samsung zijn verantwoordelijkheid neemt en de kapotte ondeugdelijke onderdelen vervangen. Hierdoor werkt de telefoon immers niet meer.Daarnaast ook mij kan verklaren hoe er extra schade op de telefoon is ontstaan dat er bij mij nog niet inzat en dat hier ook een gepaste oplossing voor komt.
Daarnaast verwacht ik meer steun van KPN hierin, aangezien zij de verkoper van het product zijn.
Ook verwacht ik een verklaring van Dynafix en meedenken in een oplossing. ( bedrijf dat de telefoons maakt voor Samsung). Daarnaast verwacht ik ook een excuses wegens de klantonvriendelijke behandeling met de klantenservice.
De telefoon is pas een jaar oud. Zowel Samsung en Dynafix concluderen dat het moederbord ondeugdelijk is. Kapot scherm of niet dit moet sowieso kosteloos vervangen worden. Het kan niet zo zijn dat de garantie op de motor van je auto verloopt als er een kras in je motorkap zit. Daarnaast wil ik weten hoe de schade in mijn scherm er heeft kunnen komen.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.