Klacht Dynafix: Na 6 weken telefoon Xperia Z3 compact ongerepareerd terug met grote gleuven!

Jesper

Toestel deed helemaal niets meer. Schakelde niet meer in. Gaat om een Xperia Z3 compact. Opgestuurd ter reparatie naar Dynafix. Status stond vanaf 25 augustus op: Verzonden naar externe reparatiedienst. Altijd zo gebleven zonder enige communicatie. Eindelijk na 6 weken terug.
En nu het meest bizarre.
Toestel is niet gerepareerd en het enige wat ik erbij krijg is een papiertje met het volgende:

Reparatieomschrijving: Het toestel is ongerepareerd retour gestuurd
Garantie: Ja
Kosten: 0 euro

Dus ze hebben 6 weken nodig gehad om mijn telefoon niet te repareren?
En wat helemaal erg is. Ze hebben het toestel niet goed terug in elkaar gezet. De hele achterplaat staat bol en ik kan zo de binnenkant in kijken. Handig bij een waterdichttoestel.

Dit geloof je toch gewoon niet.

Jullie hadden op zijn minst kunnen melden waarom hij niet is gerepareerd. Nu kan ik helemaal niks en ben ik geen stap verder. Sterker nog. Ik ben 6 weken verder en heb nu ook nog grote gleuven in het toestel. Ik kan zo de zijkant inkijken.

Repareren is duidelijk geen optie. Daar hebben jullie 6 weken de kans voor gehad. Jullie melden zelf dat het wel een garantiekwestie is. Daarom hoef ik blijkbaar geen retourkosten te betalen.

Oplossing: Ten eerste graag duidelijkheid. Wat is er aan de hand en hoe nu verder?
Met de Xperia Z3 compact heb ik al 2 keer eerder problemen gehad waarbij het touchscreen helemaal niet meer werkte. Dat was toen 2x wel gerepareerd. Nu heb ik dit weer. Ik heb enkel ellende gehad van dit apparaat. Aangezien de Xperia Z5 compact volgende week uitkomt betaal ik graag bij zodat ik die kan ontvangen. De Xperia Z3 compact heb ik voor 497 euro gekocht.

Dynafix
    Geachte Jesper,

We zien in het systeem dat jouw klacht inmiddels behandeld is en het toestel retour mag komen zodat we deze alsnog kunnen repareren.
    We willen je dan ook verzoeken het toestel zo spoedig mogelijk in te sturen.
    Onze excuses voor het ongemak.

Dynafix WeCare Team
    Jesper
    En dan moet ik er nu maar op vertrouwen dat hij wel gerepareerd wordt? Ik lees ook overal dat jullie vaak rekeningen naar de klant sturen van honderden euro's. Mijn vertrouwen in jullie is behoorlijk gezakt. Dat snappen jullie denk ik wel.
    Dynafix
    Geachte Jesper,

U kunt ervan uitgaan dat we het toestel naar tevredenheid zullen herstellen. Wij behandelen toestellen aan de hand van de garantiebepalingen van de fabrikant. Indien een toestel door ons word ontvangen met schade welke buiten deze bepalingen valt, zijn wij genoodzaakt hiervoor een prijsopgave op te stellen. Echter is dit, zover bij ons bekend, bij uw toestel niet geconstateerd. Deze is enkel per abuis ongerepareerd retour gezonden en mag daarom terugkomen zodat we het toestel alsnog voor u kunnen herstellen.

Dynafix WeCare Team

Ook een klacht indienen over Dynafix?