Klacht Dynafix: Onder garantie proberen uit te komen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 84913
Gebruiker
Jordy
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Nadat ik mijn (onbeschadigde) mobiel (Galaxy S4) op 8 november had opgestuurd, omdat het toestel niet meer aan ging, krijg ik tot mijn verbazing een mail van Dynafix dat mijn mobiel niet onder de garantie valt. Het zou gaan om valschade. Echter heeft mijn mobiel nooit enige schade gehad. Bij deze mail zaten 2 foto's van de mobiel waarbij aangetoond zou worden dat er sprake was van schade (kapotte bovenkant). De getoonde mobiel is echter niet mijn mobiel. Reparatiekosten: €442,68.

Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan en een mail gestuurd dat het niet mijn mobiel kon zijn. Als reactie hierop krijg ik een mail met daarin de tekst: "Wij zien in ons systeem dat er een haarscheur zat in het midden van de LCD." Het moet niet gekker worden! Er heeft zelfs geen krasje op mijn mobiel gezeten!

Dynafix probeert hier onder de garantie uit te komen met verschillende niet consistente argumenten.



De oplossing

Graag ontvang ik een (nog onder de garantie) gerepareerd toestel. Daarnaast is een lijkt het mij logisch dat Dynafix haar excuses aanbiedt.

4 reacties

  1. Auteur
    Dynafix
    Datum
    Geachte, Wij vinden het vervelend te vernemen dat u foutief geïnformeerd bent door onze collega, onze oprechte excuses hiervoor.
    Er zit inderdaad een scheurtje in het toestel maar dit betreft de bezel ( zilveren rand ) om het scherm heen, niet het scherm zelf.
    Dit gaat gagarandeerd om uw toestel, het toestel op de foto heeft hetzelfde IMEI-nummer als u aangemeld heeft, daar dit overeenkomt mogen wij concluderen dat dit om uw toestel gaat.
    De scheur in de behuizing is nauwelijks zichtbaar wanneer het gehele toestel in elkaar zit echter is ook het moederbord beschadigd. Daar Samsung de garantievoorwaarden opsteld waardoor het toestel met deze schade buiten garantie valt kunnen wij de reparatiekosten niet claimen bij hen en krijgt u een prijsopgave, deze prijsopgave kunnen wij tot onze spijt dan ook niet aanpassen en de kosten zullen dan ook gehandhaafd blijven.Met vriendelijke groet,
    Dynafix WeCare Team.
  2. Auteur
    Jordy
    Datum
    Naar een Samsung Center gegaan om advies te vragen in deze zaak. Alles uitgelegd en laten zien. Moest vragen om een foto met de schade in één foto. Deze gevraagd in een mail en willen jullie niet geven.
    Daarnaast moest volgens het Samsung Center de schade wél duidelijk te zien zijn met het scherm eromheen. Dus deze informatie klopt ook niet.Graag ontvang ik nog steeds een gerepareerd toestel terug.
  3. Auteur
    Dynafix
    Datum
    Geachte,
    U verzocht ons om een foto van de schade en het IMEI nummer in één foto, deze konden wij u niet verstrekken daar de schade zich aan de voorzijde bevond en het IMEI nummer aan de achterzijde.
    Inmiddels heeft u uw toestel retour en heeft u dit zelf met het Samsung Center kunnen bespreken.. Graag vernemen wij van u of wij u en het Samsung Center aanvullend van dienst kunnen zijn.
    Met vriendelijke groet,
    Dynafix WeCare Team
  4. Auteur
    Jordy
    Datum
    Mobiel is inderdaad retour teruggestuurd. Omdat ik hiervoor moest betalen is het weer meegenomen. Het voorstel accepteer ik niet, omdat het geen redelijk voorstel is.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jordy
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Dynafix?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen