Klacht Dynafix: Onterechte beschuldiging

frankvz

Laatst deed mijn mobiel (Samsung Galaxy S4) het ineens niet meer. Hij gaf aan dat de accutemperatuur te laag was om op te laden. Ik ben hiermee naar het Vodafone Repair Center geweest. Deze stuurde mijn toestel door naar Dynafix, waar vervolgens (na lang wachten) werd 'geconstateerd' dat er was gesleuteld aan de mobiel door derden. Ik heb mijn mobiel inmiddels al anderhalf jaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Er is ook nooit aan gesleuteld door anderen, omdat ik wist dat dit de garantie zou laten vervallen. Dit was dus mijn eerste keer dat zoiets gebeurde. Nu moet ik dus onderzoekskosten betalen van 36,30 door een onjuiste constatering, ook al zegt Dynafix dat er wel aan is gesleuteld. Nu wordt het nog mooier. Dynafix liet mij de keuze na om te kiezen tussen: Mobiel bij Dynafix achterlaten en het er vervolgens niet meer over hebben, of mijn mobiel ongerepareerd terugsturen met onderzoekskosten. Ik ben het hier absoluut niet mee eens en wil graag mijn mobiel terug.

Graag ontvang ik een (nog onder de garantie) gerepareerd toestel. Daarnaast is een lijkt het mij logisch dat Dynafix haar excuses aanbiedt voor valse beschuldigingen terwijl ik helemaal niks van begrijp van wat ze gezegd hebben.

Dynafix
    Geachte,Wij begrijpen dat het erg naar is om te horen dat uw toestel niet meer binnen garantie valt. Graag geven wij u meer uitleg.
    Uw toestel heeft behoorlijke gebruikersschade waaronder een gebroken backcover en schade aan het moederbord van het toestel.
    Omdat er ook fysieke schade aan de binnenzijde van het toestel is gevonden (er was een aansluiting van een kabel beschadigd) wordt dit gemarkeerd als 'gewerkt door derden' omdat men van buitenaf niet aan de beschadigde onderdelen kan komen. Hoe schade aan een toestel ontstaat moeten wij aan de hand van de staat van het toestel beoordelen, wij waren immers niet bij het gebruik aanwezig, maar dit blijft voor ons speculatie op basis van de schade op onbereikbare delen van het toestel. Wij vinden het spijtig dat u zich beschuldigd heeft gevoeld hierdoor!
    Zelfs als uw toestel niet is geopend is de garantie vervallen door de verregaande schade en blijft uw toestel onherstelbaar; De belangrijkste onderdelen zijn beschadigd.
    Wij hopen u hiermede meer duidelijkheid te hebben verschaft, maar eventuele aanvullende vragen beantwoorden wij weer graag.Met vriendelijke groet,
    Dynafix WeCare Team

Ook een klacht indienen over Dynafix?