Klacht Dynafix: Samsung Galaxy S7 Edge kan niet meer gerepareerd worden volgens DynaFix

Joey

Heb mijn Galaxy S7 Edge al sinds de release. Sinds een aantal weken een verticale roze streep over mijn scherm heen. Opgezocht op internet en het blijkt dat dit een fabrieksfout is. Gevallen gezien bij T-Mobile waar de telefoon gerepareerd terug gestuurd werd, of de klant een nieuwe telefoon kreeg. Ik heb dus mijn telefoon op laten halen door Samsung om te laten repareren. Vandaag een mailtje gekregen van DynaFix over het feit dat mijn telefoon dus niet meer te repareren valt en dat ik een nieuwe mag kopen van hun voor 435 euro, of dat zij hem terug willen sturen met controlekosten van 50 euro. Er wordt geen uitleg gegeven over wat er geconstateerd is of wat er überhaupt mis is met de telefoon. Sowieso raar dat dit niet vergoed wordt bij een fabrieksfout als er garantie staat op de telefoon. De garantie op de S7 loopt 2 jaar en de telefoon is pas een half jaar uit, dus die kan al niet vervallen zijn.

Ik zou graag willen zien dat er een reparatie komt van mijn toestel die vergoed wordt vanwege de garantie. En als het toestel inderdaad zoals DynaFix zegt niet meer te repareren valt ik, zoals de klanten van T-Mobile, een nieuw toestel kan krijgen, vergoed door DynaFix of Samsung. Dat lijkt me de beste service als je gewoon garantie hebt op je telefoon.

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Samsung heeft wereldwijd leverproblemen, waardoor uw onderdelen niet geleverd kunnen worden. Om deze reden kunnen wij het toestel niet repareren.

U heeft een e-mail gekregen om te kiezen voor een ander toestel, in het systeem zie ik dat u hiermee akkoord bent gegaan.

Excuses voor dit ongemak.

Joey
    Onderdelen?? Er is sprake van een soldeerfout, sinds wanneer heb je daar onderdelen van Samsung voor nodig. Het feit dat klanten moeten wachten op onderdelen zie ik in een enorm aantal klachten terug, daarnaast is het toch enorm raar dat wordt beloofd dat de telefoon met 3 dagen terug is, terwijl dit bij een enorm aantal mensen dus niet het geval is.
    Ook ben ik benieuwd hoe jullie aan komen dat ik heb aangegeven en nieuw toestel besteld te hebben, ik heb nog helemaal niks aangegeven....
    Joey
    En de garantie, met welke rede is dat afgekeurd?
    Geachte klant,

Wederom hartelijk dank voor uw bericht.

Wij kunnen geen tijdsindicatie aangeven wanneer Samsung gaat leveren.

De garantie is komen te vervallen omdat het toestel uiterlijk schade vertoont, een breuk in de achterkant van het toestel. Om deze reden heeft u een prijsopgave ontvangen.

Excuses ik zie dat u nog geen akkoord heeft gegeven.

Joey
    Bedankt voor deze reactie. De breuk in de achterkant mogen jullie dan van mijn part laten zitten, dat ergert mij niet zo, de roze verticale streep daarentegen wil ik wel gerepareerd hebben, en deze valt WEL onder de garantie, want dit is fabrieksfout en staat compleet los van de breuk.
    Graag hoor ik of jullie dit regelen en of het probleem dan is opgelost, dan ben ik weer helemaal gelukkig en heb ik niks te klagen.

Mvg,

Geachte klant,

Helaas repareren wij niet de helft van het toestel. De garantie is komen te vervallen door de breuk aan de achterzijde.

Indien u akkoord gaat met de prijsopgave worden alle klachten bekeken.

Joey
    Ik heb niet eens een prijsopgave gekregen, dus ik kan hier ook niet mee akkoord gaan. En als ik dus niet had gemeld dat er een barst in mijn achterkant zat was dit wel gerepareerd.
    Kunnen jullie daarnaast aantonen dat die breuk in de achterkant überhaupt iets te maken heeft met de streep, want ik weet bijna zeker dat dit niet zo is. Wat een circus om een soldeerfout zeg.
    Ik ga even de voorwaarden in kijken om te checken of het feit dat de breuk de garantie doet vervallen klopt
    Dynafix
    De prijsopgave is verstuurd op 06-10 naar joeymoonen98@gmail.com.

Het maakt niet uit of u de barst wel of niet meldt, het toestel wordt volledig geinspecteerd bij binnenkomst. Zodra er uiterlijke schade aan het toestel is, vervalt de garantie.

Joey
    Ik heb alleen een mail gehad waarin staat dat het toestel niet eens te repareren valt dus dat ik een nieuwe mag kopen van jullie.
    Hoe komen jullie er bij dat er bij uiterlijke schade garantie vervalt, graag wil ik hier een verwijzing van, want zelf vind ik dit nergens terug in de garantie van mijn S7
    Dynafix
    De e-mail die u heeft ontvangen is de prijsopgave, waarin de mogelijkheid wordt gegeven om een ander toestel te kopen.

Bij uiterlijke schade of als er een val, stoot, water incident is gebeurd vervalt de garantie. Dit kunt u terug vinden in de algemene voorwaarden.

Joey
    Dat is dan mooi want er is geen val stoot of water incident gebeurt. Deze barst is hoogstwaarschijnlijk gekomen door een andere fabrieksfout die je ook vaak terug ziet bij HTC's, Als het glas in de achterkant van het toestel onder iets te veel druk van de behuizing wordt gemonteerd kan dit spontaan knappen, zoals dit bij mij is gebeurt. Dit valt na te gaan door naar de behuizing te kijken, want daar is geen vorm van valschade terug te vinden.
    Joey
    Hebben jullie een verwijzing naar deze voorwaarden, want in de voorwaarden die bij de S7 zijn meegeleverd staat helemaal niks over zo'n geval, wat zou moeten betekenen dat de garantie duswel geldig is.
    Dynafix
    Deze kunt je terug vinden op onze website.

Joey
    Als jullie een link hebben wil ik best even kijken, maar mijn garantie gaat via Samsung, dus dan neem ik toch aan dat wij de garantievoorwaarden van Samsung aanhouden, ik heb immers geen telefoon bij jullie gekocht en wist van te vore niet eens dat hij bij jullie terecht zou komen. In de garantievoorwaarden van mijn S7 staat niks over dit geval wat betekent dat de garantie nog steeds geldig is
    Dynafix
    Nee wij hanteren de algemene voorwaarden.

Zoals eerder aangegeven repareren wij uw schade niet onder de garantie.

Joey
    Dit is wat ik terug lees in de algemene voorwaarden:
    7. Garantie
    7.1. Voor het bepalen van de garantievoorwaarden van het product wordt verwezen naar de
    garantievoorwaarden van de fabrikant, de wet, dan wel de aanvullende
    garantievoorwaarden van de verkoper.

Aangezien beide gevallen volgens de garantievoorwaarden van de verkoper vallen, omdat het beide een fabrieksfout is, heb ik dus ook volgens jullie algemene voorwaarden recht op mijn garantje
    Dynafix
    Zoals meerdere malen uitgelegd vervalt de garantie wanneer er uiterlijk schade is aan het toestel.

Wij kunnen niets wijzigen aan de conclusie van de monteur, het toestel wordt niet onder garantie gerepareerd.

Joey
    Ja jullie hebben dat meerdere malen gezegd, waarop ik meerdere malen de vraag heb gesteld waar jullie dat vandaan hebben!
    Dit is niet terug te vinden in de garantievoorwaarden en niet in jullie algemene voorwaarden. Ik heb al meerdere malen gevraagd om een verwijzing, maar die krijg ik ook niet.
    Joey
    Wij hebben intussen contact gezocht met Samsung over de gang van zaken bij uw bedrijf en hoe u met hun garantievoorwaarden omgaat ten koste van de naam Samsung!
    Ook voor een bedrijf als Dynafix, die al een hele slechte naam heeft, is het onbegrijpelijk dat het op zo'n kinderachtige manier onder reparatie uit wil komen.
    Als uw monteur het toestel goed heeft bekeken én verstand van zaken had, dan had hij allang al gezien dat de barst aan de achterkant niet door mijn schuld is ontaan, maar....
    Joey
    maar door een fabrieksfout. Dit defect komt wel vaker voor door te veel spanning op het glas. Als het door mijn schuld zou zijn ontstaan dan moet er namelijk val of stootschade geconstateerd zijn. Ik kan u vertellen: die is niet aanwezig!
    Mocht u zich zo aan de garantievoorwaarden willen houden dan verwacht ik dat u de barst in de achterkant (veroorzaakt door fabrieksfout) én de roze streep door het beeld (tevens een fabrieksfout) gaat repareren, beide onder garantie.
    Goedemorgen,
    De algemene voorwaarden ( ook met betrekking op de garantie ) van Samsung zijn hier te vinden: https://www.samsung.com/nl/info/legal.html#verkoop
    Wanneer u het niet eens bent met de gestelde opgave van Dynafix mag u dit overleggen bij Samsung om te kijken of zij een uitzondering wensen te maken op de gestelde regels. Mocht Samsung dit willen behandelen als een garantiecase zullen zij dit via de bij hen bekende wegen aan ons doorgeven.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Dynafix WeCare Team.

Ook een klacht indienen over Dynafix?