Klacht Dynafix: Toestel kan niet gerepareerd worden , zou om vochtschade gaan????

The Solution

Toestel samsung galaxy A5 2016 van net 7 maanden oud opgestuurd ter reparatie.
Toestel laadt niet op : Toestel viel spontaan uit en was niet meer op te starten. Het apparaat voelde warm aan, terwijl het op dat moment niet in gebruik was. Vervolgens via toetsen combinatie Home toets , Aan uit toets en Volume - toets het apparaat weer opgestart. Lader aangesloten, toen verscheen de volgende melding: Opladen onderbroken. Batterijtemperatuur te laag.
Vervolgens krijg ik op 5-10-2016 bericht van Dynafix dat het toestel niet gerepareerd zou kunnen i.v.m. vocht schade, voorzien van een onduidelijke foto
Ik ben werkzaam in een kantoorbaan en de telefoon is voorzien van een degelijke flipcover, en ligt gewoon op mijn bureau.
Ik werk dus niet in vochtige ruimtes of ruimtes waar warmte koude verschillen optreden. De diagnose is dus onzin.
Ook is het toestel niet in het water gevallen of is er iets overheen gevallen.
Vochtschade kan dan ook onmogelijk aan de orde zijn.

Dat Samsung gewoon netjes een vervangend nieuw toestel levert, zoals dat hoort.

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Bij binnenkomst heeft de specialist het toestel gecontroleerd, hier is vochtschade geconstateerd, zoals u ook kunt zien op de foto. Om deze reden komt de garantie te vervallen omdat het toestel geen uiterlijke schade mag hebben en er geen val, stoot of water incident gebeurd mag zijn. De vochtschade kan niet zijn ontstaan in het reparatiecentrum.

Wecare team Dynafix
    The Solution
    Ik heb aangegeven dat er onmogelijk sprake kan zijn van vochtschade. Ik heb een kantoorbaan en werk niet in een vochtige omgeving, of een omgeving met sterk wisselende temperaturen waardoor condensvorming op zou kunnen treden.
    Dit is echter de manier waarop Dynafix de klachten afdoet, geen garantie vochtschade.... heel internet staat dan ook vol met soortgelijke klachten over deze firma.
    Ik zal het hier dan ook niet bij laten zitten en zal hier de media bij in gaan schakelen..........
    The Solution
    En dan is er radiostilte vanaf Dynafix????
    Als consument sta je machteloos tegen dit soort praktijken.
    Dus het zal waarschijnlijk Radar of Kassa worden waar we aan gaan kloppen.
    Geachte klant,

Wederom hartelijk dank voor uw bericht.

Helaas kunnen wij niets wijzigen aan de conclusie van de monteur.

Wecare team Dynafix
    The Solution
    Zoals ik al verwacht had wordt dit dus een welles nietes spelletje van Dynafix. Heel frustrerend omdat ik 1000 % weet dat de vochtschade nooit kan zijn ontstaan door het gebruik in de 7 maanden dat ik de telefoon in mijn bezit heb.
    Men gaat eraan voorbij dat het toch wel heel vreemd is dat een toestel zo heet kan worden bij normaal gebruik??? Heeft de batterij niet gelekt waardoor de aantasting is ontstaan??? etc. etc.
    Het wordt dus de juridische weg blijkbaar, Dynafix Here we Come
    Dynafix
    geachte klant, de reden dat uw toestel heet werd en niet meer functioneert is het vocht op het moederbord. Er wordt altijd gekeken naar de oorzaak van het vocht en of dit vanuit de accu bijvoorbeeld zou kunnen komen echter is dit niet het geval bij uw toestel.

Dynafix WeCare Team.
    Geachte Dynafix,
    Jullie luisteren slecht naar jullie klanten.
    Ik heb aangegeven dat op al de manieren die jullie voorleggen hoe er mogelijk vocht in het toestel zou kunnen zijn gekomen, dit hier beslist niet aan de orde is. Toch blijven jullie het afdoen als vochtschade. Hebben bv. al de samsung note 7 toestellen die nu te heet worden dan ook last van vochtschade? Nee natuurlijk niet.
    Maar toch blijven jullie volharden in jullie oordeel, dus wordt het de geschillen commissie , Radar of Kassa
    The Solution
    En daar zijn jullie rondom het vocht item al eens uitgebreid aan de orde geweest. Zo ook in mijn geval gaat dit gebeuren, omdat ik zeker weet dat het defect mij niet kan worden verweten, en dat met een telefoon van ruim 400 euro die net 7 maanden oud is, belachelijk gewoon!!!!!
    The Solution
    Als consument sta je min of meeer machteloos en de meesten zullen het dan ook al snel opgeven, ik dus niet want dit is onacceptabel, en al helemaal geen reclame voor de SAMSUNG, dus weer negativiteit rondom dit merk.
    The Solution
    Het te warm worden van het toestel wordt door jullie afgedaan als kortsluiting door vochtschade. Dus was er in het begin al direct sprake van vochtschade dan?
    Heb in februari 2 van deze toestellen aangeschaft waarvan er 1 geregeld heel warm werd, de ander had dit probleem niet, dat is toch vreemd?
    De klacht nu ook voor de firma Samsung aangemaakt.

Ook een klacht indienen over Dynafix?