Klacht Dynafix: Toestel meer defect als opgestuurd

Klachtnummer
# 263284
Gebruiker
Marty14
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Telefoon in augustus gekocht, gaat uit het niks niet meer aan. Via Hollandsnieuwe naar Dynafix gestuurd en net een prijsopgave ontvangen voor ze reparatie. Dynafix is van mening dat de behuizing defect is. Toen ik deze opstuurde was deze niet defect.

Fotos gezien en inderdaad het beeldscherm is defect op de foto's.

Daarbij is de prijsopgave voor het vervangen van de behuizing meer dan de Nieuwprijs van de telefoon,

Als ik de telefoon terug wil hebben, dan ben ik verplicht eerst 50 euro onderzoekskosten te betalen.

De oplossing

Mijn telefoon onder garantie gerepareerd terug krijgen

3 reacties

  1. Auteur
    Dynafix
    Datum
    Geachte klant,

    Bedankt voor uw bericht.

    We hebben de gegevens in ons systeem erbij gepakt en zien dat het toestel is aangemeld met de volgende klachtomschrijving:

    Toestel schakelt niet in |Continu

    Tijdens de controle van het toestel is gebleken dat het toestel zelf wel gewoon inschakelt, maar dat het display niet werkt. De reden hiervoor is dat het display is gebroken. Wanneer het display van een Samsung toestel breekt zal deze in bijna alle gevallen geen beeld meer tonen. Dit is dan ook de oorzaak van de opgegeven klacht.

    Daar deze vorm van schade niet wordt gedekt binnen de garantieregeling van Samsung is er een prijsopgave opgemaakt. De onderzoekskosten die hierbij worden berekend zijn dan ook terecht en blijven gehandhaafd.

    Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

    Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Dynafix Wecare-team.
  2. Auteur
    Marty14
    Datum
    Nogmaals het display was niet defect, dat is hetgeen wat ik vermeld in mijn klacht. Hier gaat u verder niet op in. Daarbij wanneer je de telefoon aan de lader legt blijft hij trillen, hoe is dit te verklaren?

  3. Auteur
    Dynafix
    Datum
    Geachte klant,

    Bedankt voor uw reactie.

    De schade aan het display is onder normale omstandigheden vaak niet goed zichtbaar. De monteur maakt een foto dan ook vanuit een bepaalde hoek onder belichting. Bij binnenkomst was het display wel degelijk defect. Tevens komt dit overeen met de klachtomschrijving. Zoals reeds aangegeven functioneert het toestel verder naar behoren en is alleen het display defect.

    Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Dynafix Wecare-team.

Ook een klacht indienen over Dynafix?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen