Klacht Dynalogic: Door schade tijdens bezorging 81 euro duurder uit voor een koelkast

Vissers

Wij hebben een koelkast besteld bij Coolblue. Deze werd geleverd door Dynalogic. Het ging om een zogenaamd "tweedekans" product, dat lichte schade heeft en daardoor met korting wordt verkocht. Wij kregen daarmee 81 euro korting op een koelvriescombinatie met een klein deukje in de vriesdeur en een krasje op de zijkant. Echter ontvingen wij een koelkast met een gigantische deuk/kras in de koelkastdeur en een kapot handvat (plus de schade waarvan wij wisten dat deze er zou zijn). Contact opgenomen met Coolblue voor het eventueel vervangen van de deur/handvat of het ruilen van de koelkast. We krijgen de optie om de koelkast te ruilen, maar dan moeten we dus 81 euro bijbetalen omdat dit het enige lichtbeschadigde product was dat zij hadden, of om de koelkast gratis te retouren. Dit terwijl de koerier tijdens het afleveren doodleuk zei dat het handvat wel vervangen kan worden, wat dus geen mogelijkheid is. Nu zijn wij dus 81 euro duurder uit, dankzij onvoorzichtig vervoer door jullie.

Wij wensen volledige compensatie van deze 81 euro schade die wij opgedaan hebben door de onvoorzichtige levering van Dynalogic. Daarnaast willen wij dat jullie koeriers niet langer foute informatie verstrekken aan klanten (zoals in dit geval de bezorger zei dat het handvat vervangen zou kunnen worden, wat dus onmogelijk blijkt bij het bedrijf waar wij de koelkast gekocht hebben), en dat zij voortaan voorzichtiger omgaan met de af te leveren goederen. Daarnaast zou dit bedrijf gespecialiseerd zijn in het leveren witgoed, terwijl ze een koelkast op zijn zij naar binnen tillen, terwijl je geen kenner hoeft te zijn om te weten dat dit niet de juiste manier is om een koelkast te vervoeren.

Dynalogic
    Geachte M. Visser,

Bedankt voor uw bericht. Allereerst onze excuses voor het ongemak! Wij hebben uw gegevens nagekeken en ik zie dat er meerdere malen intern contact is geweest tussen ons en CoolBlue. Er is door onze collega's aangegeven dat het product ernstiger beschadigd was dan dat u had verwacht. Waar dit precies door komt, is iets wat tussen ons en de leverancier uitgezocht wordt.
    Verder zie ik dat het product is opgehaald door de leverancier. Helaas kunnen wij niet bepalen wat de voorwaarden zijn van de leverancier.

Wij kunnen u geen compensatie bieden voor de kosten die u hier aangeeft. Wij en de leverancier zullen onderling uitzoeken waar de schade door is ontstaan en de onkosten worden dan op de juiste partij verhaald.

Ik heb deze case ook doorgezet naar de betreffende leidinggevende van de koeriers om hen hierop aan te spreken. Ze dienen natuurlijk geen foutieve informatie te geven, hoe goed de bedoelingen waarschijnlijk ook zijn. Ze kunnen u dan beter verwijzen naar de leverancier.

Nogmaals onze excuses voor al het ongemak, mocht u in de toekomst een levering via ons hebben, neemt u dan gerust contact met ons team op, dan houden wij het persoonlijk voor u in de gaten!

Een prettige dag gewenst,

Kira
    WeCare Dynalogic
    Beste Dynalogic,
    Het is mij (net als de mannen die de koelkast weer op zijn komen halen) volledig duidelijk waar de schade precies door komt, namelijk door onvoorzichtige omgang tijdens de levering. Feit is dat de schade tijdens de verzending is ontstaan, en dat ik nu met 81 euro extra kosten zit, die door uw bedrijf is ontstaan. Daarom bent u als Dynalogic zijnde verantwoordelijk voor deze kosten. Ik neem dan ook geen genoegen met enkel deze verontschuldiging.
    Met vriendelijke groet
    Dynalogic
    Geachte mevr. Vissers,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb nogmaals navraag voor u gedaan. Aangezien u heeft gekozen voor een "tweedekans product" is het niet direct duidelijk of de schade is gekomen door het transport of dat het om productschade gaat vanuit de leverancier. Zoals ik al eerder aangaf is dit iets wat intern besproken en uitgezocht gaat worden.

Daarnaast vraagt u om een vergoeding van € 81,- euro aan meerprijs van een nieuw product. U heeft zelf de keuze gemaakt om alsnog een koelvriescombinatie te bestelling in nieuwstaat. U heeft bij de leverancier aangegeven dat u het product niet wilt omdat er meer schade aan was dan van te voren besproken. Ik begrijp dat dit een erg vervelende situatie is maar helaas kunnen wij u deze kosten niet compenseren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Kira
    WeCare Dynalogic
    Vissers
    Zoals nu al sinds de aflevering duidelijk is, de koelkast is NIET afgeleverd in de staat waarin ik hem besteld heb. Op de foto's van de tweedekans pagina op coolblue.nl waren enkele nauwelijks zichtbare deukjes in de vriezerdeur te zien. Ik heb een koelkast ontvangen met een gigantische deuk in de koelkastdeur en een kapot handvat. U kunt er niet omheen dat deze schade tijdens de levering is ontstaan. Triest om dan ook te blijven claimen dat u "niet zeker weet waar de schade is ontstaan".