Klacht Dynasure: Service weggenomen

Robinvogel

Mijn MacBook werkte niet meer, de batterij was ontploft na een ongelukkige val. Via de verzekering zou het opgelost kunnen worden, maar moest mijn MacBook Pro wel opsturen. Eenmaal opgestuurd duurde het ontzettend lang voordat ik bericht kreeg. Na tientallen telefoontjes kwam ik erachter dat ze mijn laptop niet gerepareerd hadden en 'milieu vriendelijk' zouden verwerken. Wat mij ontzettend verbaasde, aangezien ik ook bij de Apple store ben geweest en een offerte heb gekregen voor reparatie. Uiteindelijk laptop teruggekregen, maar niet gerepareerd. Alleen de batterij verwijderd wegens 'ontploffings gevaar'. Volgens de Apple store is dit belachelijk. Doordat zij de batterij hebben weggegooit kan ik mijn laptop ook bij Apple niet meer laten repareren, zij moeten namelijk het onderdeel volgens de Apple Care voorwaarden aantoonbaar verwerken, voordat zij er een nieuwe batterij in mogen zetten.

In deze heeft Dynasure / Dynafix mijn service voor reparatie weggenomen.

1. Ze retouneren de batterij (Als ze deze toch niet hebben vernietigd)
2. Zij zetten er vooralsnog een nieuwe batterij in
3. Ze vergoeden de schade door middel van een nieuwe MacBook pro voor mij aan te schaffen.

Dynasure
    Beste heer Vogel,

Ik begrijp dat het vervelend nieuws is wanneer u te horen krijgt dat uw MacBook Pro niet meer te repareren is.

Bij het aanmelden van het defecte toestel heeft u aangegeven dat het toestel is gevallen en dat door deze val ontploffingsgeluiden te horen waren. Hierdoor is de garantie van het toestel verlopen.

Tijdens het openmaken van uw toestel heeft de monteur de batterij voor zijn eigen veiligheid moeten verwijderen en afvoeren. De batterij begon steeds meer uit te zetten en werd 10 centimeter hoog. U kunt uiteraard wel begrijpen dat er een grote kans op ontploffingsgevaar was op dat moment. Volgens de strikte veiligheidsprocedures dienen wij de batterij dan ook direct af te voeren en milieuvriendelijk te verwerken.

Wij hebben uw verzekeraar hierover geïnformeerd en zij hebben het dossier dan ook verder met u afgehandeld. Deze reparatie is afgehandeld volgens de voorwaarden die wij met de verzekeraar overeen zijn gekomen.

Het spijt me u niet beter te kunnen berichten.

Sharon WeCare

Ook een klacht indienen over Dynasure?