Klacht Dyson: Deze gratis accessoires hoef ik niet

H.J. Muntendam

Ik heb onlangs een Dyson stofzuiger gekocht. Daarbij was een actie van kracht waarbij ik extra accessoires zou ontvangen.
Ik heb de aanvraag gedaan en deze is (via een retailer) goedgekeurd. Inmiddels heb ik de accessoires ontvangen. Het gaat om een car cit met 3 accessoires. Uiteraard zaten bij de geleverde stofzuiger ook al accessoires.
Nu blijken 2 van de 3 extra accessoires zelfde te zijn als de eerder geleverde accessoires. Daar heb ik dus niets aan.
Dyson verwijst naar de retailer en de retailer vindt dat ik tevreden moet zijn met de extra accessoires, er is immers niet gezegd welke accessoires ik zou krijgen. Dat was een verrassing.
Dergelijke verrassingen hoeven voor mij echter niet.

Ik had graag gewild dat Dyson of de retailer mijn klacht wat serieus had genomen, maar ik krijg nu alleen maar te horen dat alles via de regeltjes is gegaan en dat ik in de winkel had kunnen zien, dat ik een willekeurig pakket aan accessoires zou ontvangen.
Ik ga er van uit, dat jullie hier verder ook niets aan (kunnen) doen.
Misschien iets voor Stekeligheden of iets dergelijks.
De klacht is niet opgelost. Ik kreeg in het kader van een 'actie" de mogelijkheid om extra accessoires te bestellen. Dat heb ik gedaan. Ik kreeg 3 accessoires, waarvan 2 dezelfde als bij de bestelde steelstofzuiger zaten. Ik vond dat niet echt een aanvulling. Volgens Dyson mocht ik blij zijn dat ik wat kreeg en was het altijd handig om extra accessoires te hebben voor het geval er wat kapot gaat. Ik werd er niet echt blij van.

Ook een klacht indienen over Dyson?