Klacht Dyson: Dyson stuurt geen adreslabel en daarom is het onmogelijk een defect apparaat te retourneren

P. Hein

Op 22 oktober een Dyson Pure Humidify + Cool™ ontvangen. Serienummer: C4J-EU-NGA1962A
De machine blijf op een gegeven moment aangeven dat de waterbak moest worden gevuld. Dit bleek niet te resetten. Dit heb ik binnen 30 dagen na aankoop gemeld bij Dyson. Dyson stuurde UPS met een nieuwe machine en UPS nam het defect apparaat retour.
Op 23 november een nieuwe Dyson Pure Humidify + Cool™ ontvangen Serienummer C4J-EU-NAA0014A
Na een week gebruik gaf deze machine aan de hij moest worden gereinigd. Dit is 3 keer gebeurd maar de machine blijft aangegeven dat hij gereinigd moet worden. De machine is onbruikbaar.
Op 10 december met medewerker Ronald overeengekomen dat Dyson de machine terug neemt en ik mijn geld € 699 terug krijg. Zie onderstaande mail. Ik wil gebruik maken van mijn recht op retour niet alleen omdat het apparaat nu al twee keer defect is maar ook om dat het apparaat de luchtvochtigheid in een ruimte van 25 m2 niet voldoende omhoog kreeg. Het apparaat stond vaak op volle capaciteit aan maar de luchtvochtigheid kwam niet aan 50%
“Geachte heer Hendriks,

Dank u voor het contact opnemen met Dyson Klantenservice.

Hierbij informeren wij u dat u het apparaat kunt retourneren met recht op geld teruggave. U kunt hiervoor het retour label gebruiken wat u heeft ontvangen met het eerste apparaat. Indien u dit niet meer heeft, dan vernemen wij dat graag van u. Het retour label is een A4 formaat met een barcode erop en geen sticker.

Als u het apparaat terugstuurt, gaarne zeker stellen dat u de tracking informatie heeft, daar dit uw bewijs is waar het pakket/verzending is en tevens omdat dit niet een standaard retour levering is binnen de 30 dagen, wij dit tevens van u vernemen met vermelding van het referentie nummer in het onderwerp, daar wij de Afdeling Administratie hiervan op de hoogte moeten stellen.

Gaarne vernemen wij van u en wensen u een prettige dag.

Ronald

Ik heb geen retourlabel ontvangen bij het eerste apparaat. Wel een retourformulier maar dit is geen adreslabel volgens UPS. Ik heb sindsdien vaak gebeld en gemaild met Dyson. Dan wordt het adreslabel wel toegezegd maar wordt niet opgestuurd. Ik zit nu met een onbruikbaar defect apparaat waarvoor ik € 699 heb betaald.

Dyson moet mij een adreslabel sturen zodat ik het apparaat kan retourneren en het aankoopbedrag € 699 terugstorten.

Dyson is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

P. Hein
Dyson heeft mij wel een retourlabel gestuurd. Ik heb het apparaat teruggestuurd met ontvangstbevestiging. Dyson heeft de ontvangst op 2 januari 2021 bevestigd en toegezegd dat ik mijn geld teruggestort krijg binnen 10 tot 14 dagen. Dyson heeft op 12 januari nogmaals bevestigd dat ik mijn geld uiterlijk 20 januari terugkrijg Het is nu 28 januari en het geld is er nog niet. De service van Dyson is echt waardeloos. Als je al een Dyson wilt kopen doe het dat via een webshop als Coolblue, Bol maar nooit direct bij Dyson.

Ook een klacht indienen over Dyson?