Opgelost door E-Care: Herhaaldelijk defecte Braun Oral-B tandenborstel

PhSteB

Op 20juli 2020heb ik bij de firma e-Care een Braun Oral-B Genius elektrische tandenborstel gekocht.
Een jaar later al bleek deze tandenborstel defect: zelfs na volledig opladen sloeg het motortje iedere keer na enkele seconden af. Op 16 augustus 2021 heb ik dit product daarom aan e-Care geretourneerd (onder garantie) voor vervanging of reparatie. Na enige tijd kreeg ik de tandenborstel gerepareerd retour.

Deze reparatie werd ofwel niet goed uitgevoerd ofwel dit product van Braun lijkt ondeugdelijk, want op 1 november 2022, dus ongeveer 1 jaar na de reparatie, hield mijn tandenborstel er wederom mee op. Het huidige probleem is exact het zelfde als dat van een jaar geleden: na enkele seconden houdt de motor van de tandenborstel er mee op.

Op 2 november daarom contact opgenomen met e-Care en aangegeven dat ik verre van tevreden ben met dit herhaald probleem en gevraagd hoe e-Care denkt mij hierbij te kunnen helpen. Als reactie ontving ik de mededeling dat het apparaat, gezien de koopdatum van juli 2020, niet meer onder de garantie valt.

Mijn reactie hierop luidde dat in de wet staat dat ik recht heb op een goed product. Als een elektrische tandenborstel in een periode van twee jaar twee keer stopt met functioneren is hier m.i. sprake van een ondeugdelijk product en ik vroeg daarom om of een gratis reparatie of een vervangend nieuw product.
Hierop antwoordde e-Care als volgt :”Er is geen transactie geweest dus de originele koopdatum blijft van kracht (Europees consumentenrecht). De fabrikant geeft twee jaar garantie.”

Deze nogal botte afwijzing lijkt mij onterecht want het betreft hier toch duidelijk een ondeugdelijk product en/of een ondeugdelijke reparatie.

Ofwel een gratis reparatie ofwel een vervangende nieuwe Oral-B genius tandenborstel
De defecte tandenborstel body kan worden geretourneerd en wordt vervangen door een nieuw exemplaar. Prima actie ondernomen door E-Care in samenspraak met importeur. Chapeau!!

Wij vinden dat E-Care hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over E-Care?