Klacht E-fiber: Onredelijke hoge annuleringskosten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 292752
Gebruiker
Harm01
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wij hebben een offerte ondertekend als opdracht voor de aanleg van een glasvezel aansluiting in onze woning. Daar deze aansluiting lang op zich laat wachten omdat wij in het buitengebied zitten, hebben wij van KPN een koper aansluiting aangevraagd en snel gekregen. Deze verbinding is uitstekend waardoor wij de glasvezel niet meer willen hebben.
Wij hebben gevraagd de bestelling te annuleren. Dit kan niet meer wordt gezegd. Na aandringen moeten wij toch nog 425.00 euro betallen voor iets wat wij niet krijgen.

De oplossing

E-fiber heeft geen algemene voorwaarden gesteld in de offerte of op hun site. De aanleg is nog lang niet in de duurt van onze woning. Wij willen van het contract af met een beperkte betaling voor annulering of geen kosten.

1 reactie

  1. Auteur
    E-fiber
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Langerhuizen,

    Over deze kwestie hebben we reeds met u gecorrespondeerd.

    Zoals u zelf ook aangeeft heeft u onze offerte ondertekend en ons de opdracht verstrekt voor de aanleg van een glasvezelaansluiting naar uw woning. Een overeenkomst kan niet eenzijdig worden beëindigd of geannuleerd zodra deze eenmaal is gesloten. Dit volgt gewoon uit de wet. Het feit dat wij geen algemene voorwaarden hebben gehanteerd of dit verder niet hebben vermeld doet daaraan niets af.

    Uit coulance en geheel onverplicht hebben we u, toen u aangaf de overeenkomst te willen annuleren, aangegeven dat we u tegemoet willen komen in de annulering als u de helft van de afgesproken kosten ( € 850,-), zijnde € 425,00 betaalt. Dit terwijl wij recht hebben op het volledige bedrag.

    Helaas vond u de geboden oplossing niet voldoende. Wij kunnen u echter geen andere oplossing bieden aangezien wij de opdracht al verstrekt hadden aan onze aannemer en dus ook kosten voor u hebben moeten maken.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Harm01
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gewoon 50% annuleringskosten betalen voor iets wat je niet krijgt of meer wilt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over E-fiber?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen