Klacht E-LEGAL incasso advocaten: Totaal afgeknapt op dit bedrijf
Details
Klacht
Helaas ben ik totaal afgeknapt op E-Legal. Jarenlang schakelde ons bedrijf hen in bij moeilijk te innen facturen. Immer integer, altijd met een goed resultaat en een dito communicatie. Maar er waait blijkbaar een nieuwe wind bij E-Legal. Een recente incasso-opdracht werd door een (voor mij) nieuwe medewerker opgepakt, Mevr. mr. P.A. (Pareshma) Duggal-Sukhai. Na 1 sommatie te hebben verstuurd kreeg ik de melding dat haar werk hierbij stopte. Reden: "Debiteur betwistte de factuur". Tja.. dat was nou net de reden dat ik een incassobureau inschakelde. Natuurlijk hebben we de bewijsstukken naar E-Legal gestuurd waaruit klip en klaar blijkt dat debiteur onwaarheden vertelde, maar E-Legal stopte er mee. Een telefoontje richting de medewerker leverde weinig nieuws op. "Zodra een debiteur een factuur inhoudelijk betwist stoppen we met het incassotraject", vertelde de medewerkster mij. Wel mocht ik zelf een brief opstellen die zij dan zou doorsturen.... Tja.. een brief opstellen en sturen kunnen we zelf ook wel, daar hebben we de mevrouw van E-Legal niet voor nodig. Wel kreeg ik een factuur... Of ik nog wel even 107 euro incassokosten wilde voldoen aan E-Legal. Nou... die factuur betwist ik dan bij deze inhoudelijk, dus u mag stoppen met herinneringen sturen waarvan we er inmiddels 2 hebben gehad. Helaas kan ik E-Legal niet langer aanbevelen, wij hebben afscheid genomen van het bedrijf en adviseren bij deze collega-ondernemers om niet in zee te gaan met E-Legal.Update 01-03: Inmiddels een brief gehad van Mr. L.R. Ridderbroek van E-Legal waarin wordt gesteld dat ik blijkbaar "niets heb aangetrokken van een eerder bericht van hen". In dat eerdere bericht stond dat zij het een laag bedrag vonden (650 euro) en waar ik me druk om maakte.... In dezelfde brief stelt Ridderbroek dat de gestuurde factuur slechts 143 euro... ook iets waar je je volgens Ridderbroek niet druk om moet maken.
Gewenste oplossing
Ik wil andere ondernemers waarschuwen niet in zee te gaan met E-Lega- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.