Klacht E-LEGAL incasso advocaten: Totaal afgeknapt op dit bedrijf

Eddy Willemsen

Helaas ben ik totaal afgeknapt op E-Legal. Jarenlang schakelde ons bedrijf hen in bij moeilijk te innen facturen. Immer integer, altijd met een goed resultaat en een dito communicatie. Maar er waait blijkbaar een nieuwe wind bij E-Legal. Een recente incasso-opdracht werd door een (voor mij) nieuwe medewerker opgepakt, Mevr. mr. P.A. (Pareshma) Duggal-Sukhai. Na 1 sommatie te hebben verstuurd kreeg ik de melding dat haar werk hierbij stopte. Reden: "Debiteur betwistte de factuur". Tja.. dat was nou net de reden dat ik een incassobureau inschakelde. Natuurlijk hebben we de bewijsstukken naar E-Legal gestuurd waaruit klip en klaar blijkt dat debiteur onwaarheden vertelde, maar E-Legal stopte er mee. Een telefoontje richting de medewerker leverde weinig nieuws op. "Zodra een debiteur een factuur inhoudelijk betwist stoppen we met het incassotraject", vertelde de medewerkster mij. Wel mocht ik zelf een brief opstellen die zij dan zou doorsturen.... Tja.. een brief opstellen en sturen kunnen we zelf ook wel, daar hebben we de mevrouw van E-Legal niet voor nodig. Wel kreeg ik een factuur... Of ik nog wel even 107 euro incassokosten wilde voldoen aan E-Legal. Nou... die factuur betwist ik dan bij deze inhoudelijk, dus u mag stoppen met herinneringen sturen waarvan we er inmiddels 2 hebben gehad. Helaas kan ik E-Legal niet langer aanbevelen, wij hebben afscheid genomen van het bedrijf en adviseren bij deze collega-ondernemers om niet in zee te gaan met E-Legal.

Update 01-03: Inmiddels een brief gehad van Mr. L.R. Ridderbroek van E-Legal waarin wordt gesteld dat ik blijkbaar "niets heb aangetrokken van een eerder bericht van hen". In dat eerdere bericht stond dat zij het een laag bedrag vonden (650 euro) en waar ik me druk om maakte.... In dezelfde brief stelt Ridderbroek dat de gestuurde factuur slechts 143 euro... ook iets waar je je volgens Ridderbroek niet druk om moet maken.

Ik wil andere ondernemers waarschuwen niet in zee te gaan met E-Lega
Ik heb een aantal reacties gehad waarin mij alleen maar verwijten werden gemaakt. Ze vonden het onbegrijpelijk dat ik een review had geplaatst.... het ging maar om een bedrag van 600 euro.... ik had nu wel genoeg negatieve posts geplaatst... De lovende reviews over hun bedrijf waren allemaal echt... hoe durfde ik te suggereren dat dit niet zo was? Inmiddels ook nog 2 herinneringen gekregen dat ik vooral de factuur moet betalen ("gaat maar om 145 euro") Gisteren heb ik ineens een (standaard) mail gekregen of ik mijn klacht op papier wil zetten.. zal ik doen. De omroep is inmiddels wel ingelicht over de gang van zaken en bereidt een item voor. Ik overweeg een officiële klacht, maar eerst krijgt elegal nog n kans om in zijn achteruit te gaan... wordt vervolgd dus.

Eddy Willemsen
    Update 06-03: E-legal heeft laten weten niet inhoudelijk te willen reageren. Ooknvinden ze het.bedrqgnvqn 650 euro niet de moeite waard. Wel heb ik een herinnering en een sommatie.gehad van 145 euro.

Verder blijkt dat de reviews op hun website vals zijn. Je.kunt als klant op hun site geen review plaatsen, dus de reviews die op hun site staan zijn bedrog en zelf geschreven. E-LEGAL BELAZERT DE BOEL!!
    E-LEGAL incasso advocaten
    Geachte heer Willemsen,
    U heeft nu op meerdere websites uw vuil gespuid en daarop is door ons kantoor al meermaals gereageerd. Helaas ziet u telkens weer opnieuw aanleiding om dit soort onterechte berichten te plaatsen over ons kantoor. U maakt het zelfs zo bont dat u nu beweert dat wij onze reviews zelf zouden schrijven. Ik kan u uit de droom helpen, dit zijn gewoon de reviews die terug te vinden zijn op Google. Ik stel voor dat u nu ophoudt en uw energie steekt in positievere zaken. Ik wens u veel succes.

Ook een klacht indienen over E-LEGAL incasso advocaten?