Klacht Easyjet: Contact met Easyjet is onmogelijk.

KRK

In januari hebben wij een vakantie geboekt naar Italië. In verband met COVID-19 was het de vraag of deze vakantie zou doorgaan. Op 18 juni jl., nadat de negatieve reisadviezen voor Italië waren opgeheven (dit was in het VK niet anders), werd onze vlucht naar Napels die zou plaatsvinden op 3 juli a.s. geannuleerd wegens "buitengewone omstandigheden". Wat zijn deze omstandigheden? Keurig buiten de termijn van 14 dagen overigens, zodat er geen compensatie o.b.v. EU-verordening 261/2004 van toepassing is en Easyjet "gerechtigd is" zonder verdere opgaaf van redenen een vlucht te wijzigen/annuleren. In "Mijn Boekingen" was te zien dat onze vervolgvlucht naar Sardinië van 7 juli is verplaatst naar 6 juli. Hierover werden wij op 20 juni geïnformeerd. Wederom buiten de 14 dagen termijn om. Slim is het wel.

Ik maak me zorgen over de vraag wie er opdraait voor de gemaakte kosten van deze vlucht. De vlucht is een dag naar voren gehaald en dit past(e) niet in ons reisschema. Ik wil hiervoor mijn geld terug. Ik heb begrepen dat zij dit niet hoeven te doen; ik ben immers zelf genoodzaakt de vlucht te annuleren. Maar wel door hun toedoen.

Probeer je contact met ze op te nemen via een formulier op hun website (de enige mogelijkheid), dan krijg je na dagen wachten een standaard e-mail terug met informatie die ik ook op hun website had kunnen opzoeken en word je verwezen naar de FAQ. Echt? Hier was ik zelf nog niet opgekomen, jongens... Vervolgens probeer ik ze te bellen; ik heb zojuist 45 minuten in de wacht gestaan en nu maar opgehangen omdat ik straks geen belminuten meer over heb. De chatfunctie is niet beschikbaar.

Ik begrijp dat alles rondom COVID-19 ontzettend vervelend en druk is en dat Easyjet in financiële problemen verkeert. Maar het wordt inmiddels bijna een verschuiltactiek om maar niet te hoeven opdraaien voor de gevolgen van deze niet nader gemotiveerde acties. Easyjet: enlighten me, please!?

Ik wil dat ze mij gaan informeren over het verdere verloop. Of ik mijn geld terug ga krijgen voor een vlucht die zij hebben verplaatst, maar niet binnen ons reisschema past. Ik wil geen vouchers; ik wil überhaupt niet meer met deze maatschappij vliegen.

Wij vinden dat Easyjet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Easyjet?