Klacht Easyjet: Vlucht gecancelled. Geen verzorging aangeboden. Geen reactie op claim.

Klachtnummer
# 625090
Gebruiker
Mans vB
Datum
0 reacties

Details

Klacht

We schrijven donderdag 18 Augustus 2022 om 20.40 uur te Kopenhagen:
- voor dit tijdstip had ik een ticket gekocht bij Easyjet voor de vlucht EJU7924 van Kopenhagen naar Amsterdam
- na verschillende meldingen van vertragingen werd de vlucht t23.00 uur gecanceld vanwege defecten aan het vliegtuig
- inzittenden werd een alternatieve vlucht EJU9924 aangeboden op vrijdag 19 augustus om 15:00, let wel dat is 19 uur later. Verzoeken naar Easyjet om een eerdere vlucht met een andere maatschappij te boeken werdt geweigerd
- na lang wachten bij de check-in balie, werd er uiteindelijk GEEN hotel voor mij geregeld en werd mij om 02:00 verzocht om zelf een hotel te regelen. Easyjet is niet eer bereikbaar.
- om 03:00 heb ik de vlucht KL1124 van Kopenhagen naar Amsterdam geboekt die om 06:00 vertrok
- na het boeken van de vlucht KL1124 heb ik Easyjet telefonisch op de hoogte gebracht dat vlucht EJU9924 geen optie voor mij was en daarbij de deze vlucht gecancelled. De vluchtdata is door Easyjet uit de app verwijderd.

Volgens de Europese verordening 261/2004 is Easyjet het volgende schuldig
- bij een vertraagde vlucht, is er recht op verzorging, dit is NIET aangeboden
- de vertraging was meer dan vijf uur en dus bent u me de vergoeding van mijn ticket schuldig € 74,82
- de vlucht werd geannuleerd en ik kwam vast te zitten op een luchthaven dus u bent me verplicht het ticket te vergoeden om op plaats van bestemming te komen € 337,19
- omdat ik meer dan 3 uur later geland ben op mijn bestemming, is er een vergoeding van toepassing van € 250,00

Tellen we alles bij elkaar op danis Easyjet mij € 662,01 schuldig.
Een mailtje met de mededeling dat ik geen recht heb op een vergoeding, omdat ik op de aangeboden vlucht EJU 9924 afwezig was, doet geen recht aan het bedrag dat Easyjet mij schuldig bent. Ik wil ze hierbij nog drie zaken onder de aandacht brengen:
- vlucht EJU9924 van vrijdag 19 augustus had wederom een vertraging en landde uiteindelijk om 18:04 in Amsterdam
- na het boeken van de vlucht KL1124 heb ik u telefonisch op de hoogte trachten te brengen dat slechts resulteerde in een lange wachttijd bij uw telefonische helpdesk
-de klacht is nogmaals bij specialistenteam@easjet.com (24/8) en customer.support @easyjet.com (14/9)vermeld - zonder enige reactie terug van Easyjet.

Gewenste oplossing

De klacht en claim serieus nemen .

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Easyjet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Easyjet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen