Wij vinden dat Easyjet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Easyjet: Vlucht gemist wegens gebrek aan personeel
Details
Klacht
Op woensdag 7 september heb ik en mijn twee vrienden vlucht EJU 7975 naar Rome Fiumucino van Easyjet gemist. De vlucht zou vertrekken om 07:20 en de bagageband zou openen 2 uur van te voren, dus om 05:20.We kwamen om 04:52 aan op schiphol (zie bijlage, pintransactie van de taxi) Na onmiddellijk doorlopen naar de rij, stonden we rond 04:55 in de rij voor de bagage. 25 min voordat die daadwerkelijk open zou gaan.
We kwamen 36 min voor vertrek dus om 06:44 aan de bij de bagage afgifte, waar ons werd meegedeeld dat onze bagage niet meer meekon en we dus de vlucht zouden missen. We hebben vervolgens onmiddellijk geprobeerd de klantenservice van easyjet te bellen, maar die waren voor 07:00 niet open.
Tijdens het wachten in de rij hebben wij een uur van te voren aangegeven bij een medewerker die rond liep of wij voor konden gaan in de rij, omdat we het risico liepen onze vlucht te missen. Er werd ons toen mede gedeeld nog even te wachten en dat er een last call bagage voor de vlucht naar Rome zou volgen.
Deze last call is echter nooit meer geroepen, waardoor we dus te laat waren om de bagage nog in te checken.
Naast ons stonden nog meerdere mensen die hetzelfde was overkomen, met onder andere vluchten naar Tel aviv, Birmingham, Mallorca, Malaga en Praag. Dit is dus een probleem dat meerdere mensen die dag heeft geraakt.
Easyjet is twee zaken te verwijten:
1. Het trage afhandelen van de bagage het eerste uur. Vanaf 04:55 t/m 06:00 waren maar twee medewerkers bij de bagage aan het werk om de bagage te verwerken. Hierdoor schoot de rij het eerste uur amper op. Daarna was het een stuk beter, 4 en later 6 medewerkers, maar toen was het kwaad al geschied.
2. Het niet omroepen van de last call van de bagage. Was dit wel gebeurd, dan hadden we de vlucht niet gemist.
Hopelijk snapt easyjet de problemen en zijn ze bereid om de gemiste vlucht te compenseren.
Gewenste oplossing
Geld bedrag terug overmaken.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.