Opgelost door EasySwitch.nl: Boete wegens contractbreuk door onjuiste gegevens in bevestiging

# 102048
Vincent

Mijn moeder heeft vorig jaar via Easyswitch.nl de overstap gemaakt van EnergieDirect naar Eneco. In de bevestigingsbrief van Eneco werd aangegeven dat het contract in zou gaan op 25-2-2014. In de bevestiging van Easyswitch.nl staat dat het een 12 maanden contract betreft, dit klopte dus niet.

Mijn moeder heeft besloten om exact 12 maanden later een nieuw contract aan te gaan bij Energie Direct. Bij een ontvangen van de eindafrekening over 2014 van Eneco is er in totaal 100,- boete in rekening gebracht omdat het contract kennelijk tot 01-04-2015 liep ipv 25-02-2015. Ook de eenmalige uitkering van 90,- aan energietegoed werd niet uitgekeerd.

Ik heb het contract bekeken en zag als einddatum 01-04-2015 staan. Ik ben echter van mening dat de bevestigingsbrief in combinatie met de bevestiging van een 12 maanden contract door Easyswitch.nl zodanig veel verwarring heeft opgeleverd waardoor mijn moeder niet de juiste beslissing heeft genomen.

Eneco heeft aangeboden 50,- te vergoeden.

Graag ontvang ik vanwege de onjuiste informatie 50,- van Easyswitch.nl

EasySwitch.nl
    Beste meneer Steine,Bedankt voor uw e-mail. Ik begrijp de situatie en vind dit dan ook erg vervelend. Zoals ik het nu lees heeft Energie Direct het contract van uw moeder onterecht vroegtijdig overgenomen. Vanaf twee maanden voor de einddatum van het contract is het mogelijk om een overstap te maken zonder dat u daarbij een boete oploopt. U wordt door de nieuwe energieleverancier dan overgenomen op einddatum contract. Ik begrijp uit u verhaal dat uw moeder op 25-2-2014 een aanvraag heeft gedaan bij Energie Direct dit valt binnen de twee maanden voor de einddatum (01-04-2015). Echter wil ik dit graag voor u nakijken. Wat is de postcode en huisnummer van uw moeder?Ik hoor het graag.Met vriendelijke groet, Nikita namens EasySwitch
    Vincent
    Beste Nikita,Bedankt voor je reactie allereerst.Mijn moeder heeft op 4-1-2015 een aanvraag gedaan via Easyswitch.nl waarbij als startdatum 26-02-2015 is opgegeven. Dit vanwege ingangsdatum vorig jaar 24-02-2015 en de duur van 12 maanden die werd aangegeven in de bevestiging van Easyswitch.nlDe postcode van mijn moeder is 6546KA en het huisnummer is 1045.Ik kijk uit naar je reactie,
    Vincent Steine
    EasySwitch.nl
    Beste meneer Steine,Bedankt voor uw e-mail.Ik heb zojuist contact opgenomen met EnergieDirect om na te gaan wat de einddatum is geweest van het contract bij Eneco. In ons systeem zie ik dat u vorig jaar op 20-1-2014 een contract heeft aangevraagd bij Eneco, op welke datum dit contract toen daadwerkelijk van start is gegaan kunnen wij helaas niet zien. Was de einddatum van Eneco nog langer dan twee maanden in de toekomst op het moment dat u de aanvraag indiende dan moet u inderdaad een opzegboete betalen wegens contract breuk. Zodra wij een reactie hebben van EnergieDirect laat ik het u direct weten. Met vriendelijke groet,Nikita namens EasySwitch
    EasySwitch.nl
    Beste meneer Steine,Wij hebben zojuist bericht ontvangen van EnergieDirect. Het contract van EnergieDirect is ingegaan op 25 februari 2015. De datum einde contract van Eneco is 1 april. Dus niet 4 januari zoals u beschrijft in uw mail. De opzegboete bij Eneco is dus niet vreemd. Excuses voor het ongemak.Indien u verder nog vragen heeft dan horen wij dit graag. Met vriendelijke groet,Nikita namens EasySwitch
    Vincent
    Beste Nikita,Dan ben ik niet duidelijk geweest.
    Op 24-2-'14 is mijn moeder overgegaan naar Eneco via Easyswitch. In de bevestiging van Easyswitch stond dat het een 12 maanden contract betrof. Om die reden is mijn moeder 12 maanden later, oftewel op 25-2-'15 overgegaan naar EnergieDirect. Nu blijft dat dit Eneco contract tot 01-04-'15 liep. Dus de informatie van Easyswitch wat 12 maanden betreft was onjuist. Eneco erkent de onduidelijkheid en vergoed 50,- van de boete.Vincent Steine
    EasySwitch.nl
    Beste meneer Steine,Bedankt voor uw e-mail.Ik begrijp de onduidelijkheid. Echter is dit contract op 24-2-2014 via ons aangevraagd. De daadwerkelijke startdatum betrof 01-04-2014. De 12 maanden gaan pas in zodra het contract van start gaat. Wij kunnen in dit geval helaas niks vergoeden.
    Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.Met vriendelijke groet,Nikita namens EasySwitch
    Vincent
    Beste Nikita,Volgens de brief van Eneco is het contract ingegaan op 25-02-2015 en niet op 01-4-2015. Dit in combinatie met de bevestiging van Easyswitch.nl dat het een 12 maanden contract betreft heeft mijn moeder doen besluiten om op 25-02-2015 over te stappen naar een andere leverancier. Met vriendelijke groet,
    Vincent Steine
    EasySwitch.nl
    Beste meneer Steine,Ik snap uw verwarring betreft de einddatum van het contract bij Eneco. Om die reden ga ik dan ook gelijk intern overleggen hoe we deze situatie naar tevredenheid kunnen oplossen. De uitkomst hiervan zal ik dan ook persoonlijk naar u terugkoppelen per e-mail binnen 2 werkdagen. Met vriendelijke groet, Nikita names EasySwitch.
    Vincent
    Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen.
    Beste meneer Steine,
    U heeft van ons inmiddels bericht ontvangen waarin wij met een passende oplossing u tegemoet gekomen zijn. Graag vernemen wij ook van of dit naar tevredenheid afgehandeld is. Met vriendelijke groet, Danielle namens EasySwitch
    Vincent
    De klacht is opgelost.Bedankt voor de snelle afhandeling.

Vincent

Ook een klacht indienen over EasySwitch.nl?