Klacht EasySwitch.nl: Easyswitch komt belofte niet na en keert geld niet uit wat is beloofd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 259183
Gebruiker
A van der Steen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vorig jaar overgegaan naar andere energieleverancier via easyswitch, op zich goed verlopen allemaal geen probleem verder. Ze gaven aan dat bij iedere nieuwe aangebrachte klant je € 10 per nieuw aangebrachte klant zou ontvangen, dat is een leuk gebaar en extraatje. Ik 2 familieleden aangebracht bij easyswitch en vervolgens maar wachten op de € 20. Nu die gaat er dus ook niet komen. Ik heb keurig de emailadressen van mijn familieleden doorgegeven aan easyswitch, want dit was een voorwaarde, maar op de een of andere manier is dit bij easyswitch niet goed verwerkt. Telefonisch gevraagd wanneer ik deze € 20 zou ontvangen, maar de dame aan de telefoon is luid en duidelijk dat gaat u niet meer ontvangen het jaar is afgesloten en u heeft een fout gemaakt met het doorsturen van de emailadressen. Helemaal niet alles keurig doorgegeven maar easyswitch denkt maar aan een ding en dat is aan zich zelf. Ik wil met deze melding aan iedereen duidelijk maken dat easyswitch niet doet wat het beloofd als je iemand wil aanmelden en dan denkt hier € 10 voor te ontvangen. Hoe easy kan het zijn om een klant dit te geven. Fouten maken is menselijk maar leg niet de schuld bij de klant terwijl je zelf je zaken niet voor elkaar hebt.

De oplossing

€ 20 ontvangen, belofte maakt schuld. Verder zou het fijn zijn als ze toegeven dat ze zelf in verzuim zijn gebleven en niet de schuld bij de klant neerleggen om zo onder de toezegging uit te komen.

3 reacties

  1. Auteur
    EasySwitch.nl
    Datum
    Beste meneer van der Steen,

    Bedankt voor je uitgebreide toelichting.

    Graag wil ik op voorhand mijn excuses aanbieden voor het niet kunnen voldoen aan uw verwachtingen. Wij willen natuurlijk dat al onze klanten tevreden zijn en daar doen wij ook elke dag ons uiterste best voor.

    Ik zie dat er afgelopen vrijdag twee maal contact is geweest met twee van mijn collega's. Om een goed beeld te krijgen van de situatie heb ik beide gesprekken beluisterd.

    Uit de telefoongesprekken maak ik op dat u in juni 2016 twee aanvragen aangebracht heeft.

    Deze aanvragen zouden niet via de unieke link zijn gedaan (één van de voorwaarden van deze actie) waardoor wij deze niet automatisch kunnen herkennen én uitbetalen. Voor de voorwaarden verwijs ik u graag naar: https://www.easyswitch.nl/algemene-voorwaarden-cashback-actie/.

    Mocht het niet helemaal lukken om die aanvragen via de de link in te voeren, wat ik me helemaal kan voorstellen, dan mag je ons altijd voor of tijdens de aanvraag bellen. We helpen je dan graag met het indienen van de aanvragen zodat je alsnog de beloning ontvangt. Daarnaast keren we heel soms bij wijze van hoge uitzondering ook nog uit als je ná de aanvraag belt. In mijn ogen een soepel en klantvriendelijk beleid.

    Maar om de beloning alsnog uit te keren een jaar na data is voor ons niet mogelijk. Dit hadden we wel graag voor je geregeld als je in hetzelfde jaar had gebeld. De actie, uitbetalingen en de voorwaarden zijn ook dusdanig veranderd dat dit niet mogelijk is.

    Uit het telefoongesprek kon ik niet duidelijk beide postcodes achterhalen. U mag deze alsnog naar mij toesturen zodat ik ze nog dubbel kan controleren.

    Ik hoop in ieder geval ook op uw begrip in deze situatie.
  2. Auteur
    A van der Steen
    Datum

    Nee ik heb geen begrip voor jullie standpunt. De medewerkster van Easyswitch heeft mij vorig jaar telefonisch geholpen met het versturen van de link met emailadressen, dat is ook mijn reden dat ik het zeer teleurstellend vind dat jullie mij niet de beloofde vergoeding geven terwijl jullie zelf de zaken niet voor elkaar hebben. Easyswitch moet ook na bijna een jaar doen wat ze beloven, anders ben je geen knip voor de neus waard. Had ik maar zelf wat verkeerd gedaan dan was ik er niet over begonnen, maar nu is dit onrechtvaardig en bepaald niet klantvriendelijk. Het is bij easyswitch dus blijkbaar niet altijd zo easy. Erg jammer.
    Trouwens waarom nog een dubbele controle als je er verder toch niets mee gaat doen en er geen uitkering meer volgt?
  3. Auteur
    EasySwitch.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer van der Steen,

    Ik vind erg jammer dat u deze situatie op deze manier ervaart. Wij doen er dagelijks écht alles aan om de overstap en alle administratieve handelingen daaromheen zo soepel mogelijk te laten verlopen. We maken daarbij ook heel regelmatig uitzonderingen op de algemene voorwaarden zoals die ook naar u toegestuurd zijn door mijn collega per e-mail.

    Alleen ook op het maken van uitzonderingen, horen regels. Een van die regels is dat we geen bedragen meer uitkeren voor aanvragen die dateren van bijna een jaar geleden. In mijn ogen een heel coulante regeling.

    Wij beloven onze klanten inderdaad een vergoeding uit te keren als u de aanvragen aanbrengt via een bepaalde actie. Als dat niet helemaal gelukt is, geen probleem, dan maken we graag maanden later nog een uitzondering door het bedrag alsnog over te maken. Een jaar na data hebben we de keuze gemaakt om dat niet meer te doen.

    Ik begrijp dat dit niet de gewenste oplossing is. Ik hoop dat de eerdere e-mails u toch wat meer duidelijkheid hebben kunnen bieden over waarom deze keuze is gemaakt.

    Mochten er verder nog iets zijn wat ik voor u zou kunnen doen, vernemen wij dat graag.





Uiteindelijke oplossing

Auteur
A van der Steen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry