Klacht EasySwitch.nl: Website van Easyswitch.nl voor keuze energieleverancier is onbetrouwbaar

R. Meijer van Putten

Op de website van Easyswitch.nl heb ik mijn energieverbruik voor gas en stroom ingevoerd. Ik kwam uit bij de NUON, die kwam met het laagste tarief, 177,67 euro/mnd.
Intussen heb ik de aanmeldingspapieren van de NUON binnen. Die valt nu hoger uit.
Volgens de NUON wordt mijn maandtarief 224 euro/mnd. Aan het eind van de contractperiode krijg ik dan nog wel de bonus van 215 euro maar dan kom ik nog steeds uit op 206 euro/mnd, een verschil van 340 euro op jaarbasis.
De berekening op de website van Easyswitch.nl is dus niet betrouwbaar.
Ik heb aan easyswitch een twee keer een mail verstuurd naar 'klantenservice@easyswitch.nl' maar nog steeds geen reactie ontvangen.

Ik wil dat Easyswitch.nl i.s.m. de NUON zijn afspraak nakomt zoals op de website vermeld.
Anders zijn de keurmerken die worden vermeld op de website waardeloos!
Scherm kopieën van mijn aanmelding zijn eventueel beschikbaar

EasySwitch.nl
    Beste meneer Meijer,
    Ik begrijp dat het vervelend is dat het bedrag per maand hoger uitvalt dan waar u in eerste instantie op gerekend heeft. Graag licht ik de (mogelijke) oorzaken van deze afwijking puntsgewijs toe en kijken we natuurlijk graag met u mee naar een oplossing.

1. Om een goed beeld te krijgen van het verbruik in uw woning zal Nuon een eerste indicatie geven van het maandbedrag op basis van het historische verbruik van de laatste 5 jaar in uw woning. Dit kan weleens afwijken van het verbruik wat u zelf ingevuld heeft in de vergelijker.

2. Wij berekenden voor u op basis van het ingevulde verbruik 177,67 euro/mnd. In dit bedrag is de welkomstbonus van 215 euro doorberekend. 177,67 is het bedrag wat u gemiddeld per maand betaald heeft, na ontvangst van de welkomstbonus. U betaalt hierdoor eerst 195 euro per maand en wordt de bonus op de eindafrekening uitgekeerd.

3. Per 1 januari 2016 is voor iedereen in Nederland de hoogte van de energie-belasting verhoogd, vooral voor het gas. Dit is een door de overheid ingestelde stijging die voor alle huishoudens in Nederland doorgevoerd is, ongeacht leverancier of contractvorm. Daarnaast zijn ook de netwerkkosten op 1 januari opnieuw vastgesteld. Nuon heeft deze toegekomen vaste kosten ook alvast in het nieuwe termijnbedrag doorberekend.

Als u een energie-contract aangaat, spreekt u de volgende vier onderdelen af: stroomprijs, gasprijs, vaste leveringskosten en een eventuele welkomstbonus. Wanneer we kijken naar deze onderdelen dan is de aanbieding van Nuon voor u echt het meest voordelig op jaarbasis.

Ik zou u dan ook het advies willen geven om de hoogte van het maandbedrag aan te passen. Dit kan eenvoudig via Mijn Nuon of via 0900-0808. Wij hadden u dit natuurlijk graag al eerder uitgelegd maar ik kan geen eerdere e-mails vinden. Zou u deze naar mij willen toesturen via danielle@easyswitch.nl? Dit om te voorkomen dat dit vaker mis gaat.

Ik hoop dat het bovenstaande enige duidelijkheid biedt.
    EasySwitch.nl
    Beste meneer Meijer,

Wij hebben contact gehad per e-mail over uw overstap naar Nuon. Ik hoop dat deze uitleg enige duidelijkheid heeft geboden. Mochten er alsnog vragen of onduidelijkheden zijn over uw overstap dan kunt u ten alle tijden contact opnemen met onze klantenservice.

Danielle namens EasySwitch
    danielle@easyswitch.nl
    020-5317670
    R. Meijer van Putten
    Wat Nuon en Easyswitch samen moeten doen is er voor zorgen dat de informatie op basis waarop ik een keuze heb gemaakt terug te lezen is in de brief van de Nuon. Dus vermeld het aantal kwh en m3 dat ik heb ingetypt met de door Easyswitch berekende maandbedragen. Geeft ook dat het maandbedrag afwijkt bij ander gebruik.

R. Meijer van Putten

Ook een klacht indienen over EasySwitch.nl?