Klacht Ebay: App ongeschikt voor aankopen buitenland en Global Shipping Program her nadelig voor koper

batyka

Het is me gebleken dat de app eigenlijk onbruikbaar is voor aankopen in het buitenland.
Er is geen winkelmandje en er is niet zichtbaar dat er gebruik gemaakt wordt van het Global Shipping Program. (vind dit programma zo wie zo al een onding en alleen opgericht om de kas te spekken). Wanneer je 2 artikelen bij een verkoper wilt aanschaffen en vraagt wat de verzendkosten worden dan meldt deze dat, hij/zij zal daarbij melden dat wanneer je wilt kopen je de artikelen dient te kopen zonder direct te betalen en wachten op de rekening die de verkoper je zal sturen voor het totaal waarna betaling kan plaatsvinden. Wanneer echter GSP van toepassing is, hetgeen je dus niet kunt zien, dan kan dat niet en zul je 2x de verzendkosten moeten betalen of alles annuleren, hetgeen alleen kan wanneer de verkoper daaraan meewerkt. Zo wilde ik zojuist 2 artikelen in Engeland kopen voor een totaal bedrag van 9 pound. Verzendkosten vlgs opgave 2,75 pound. Vlgs GSP 21 pound.

Betere app. En stoppen met GSP, zeker in EU want het enige wat er gebeurt is het pakje doorsturen. Om dat er binnen de EU geen btw of invoerrechten door het ontvangende land wordt geheven. Het enige wat de verkoper moet doen is wat meer postzegels plakken. EBay wanneer u voor uw klanten het beste wil dan gaat u GSP opheffen. En zolang dat niet gebeurt de koper de mogelijkheid geven om te cancellen zonder tussenkomst van de verkoper.

Wij vinden dat Ebay hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ebay?