Klacht Ebay: Gesanctioneerde oplichting door ebay

petemill

Sinds enige tijd mogen ebay verkopers in de USA een opslag voor invoerrechten heffen bij verkoop van artikelen in Europa. Het gehanteerde bedrag gaat percentagegewijs het normale invoerbedrag van onze nationale douane verre te boven. Zelfs bij een bedrag beneden de Euro 45 (geen invoerrechten verschuldigd) wordt nog 38% aan invoerrechten gevorderd. Verder hoe krijg je het bedacht: invoerrechten te heffen op geëxporteerde goederen! Waar het geld blijft is mij niet bekend. Uit informatie bij onze douane bleek dat het geld daar niet werd afgedragen. Dat zou technisch ook niet mogelijk zijn.
Omdat het bedrag aan nep-invoerrechten boven op het aanschafbedrag en de porto komt worden de eventueel in Nederland te betalen invoerrechten nog verhoogd!
E-bay USA reageerde in het geheel niet op mijn klacht hierover en e-bay NL kwam met een nietszeggend antwoord. Weigert men dit te betalen, dan wordt men te kijk gesteld als wanbetaler.
Kortom: pas goed op voor je iets koopt via ebay.com

Ebay moet gewoon stoppen met deze praktijken!

Wij vinden dat Ebay hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ebay?