Klacht ECCO EMEA: scheurende en loslatende zool/ verpulverd

Oomblik

Ik heb ecco schoenen, tot nu toe heel weinig gedragen maar blijken heel lekker te zitten.
Nu net dit weer ontdekt heb kan ik ze niet meer dragen vanwege scheuren in de zool die loslaat en langzaam verpulverd. De schoenen zelf zijn nog in zeer goede staat.
Wie kan deze specifieke zolen, ze lopen door naar de zijkanten, op de juiste manier weer repareren? Waar kan ik terecht? Graag zie ik u reactie tegemoet.
Het betreft een rode lage schoen maat 38 van een soort nibuk stof met zwarte uitloopers van de zool uit naar boven rondom de schoen

Graag zou ik de een vergelijkbare zool erop terug willen omdat de schoen nog erg mooi is.

ECCO EMEA
    Beste mevrouw Essens,

Bedankt voor uw bericht, het is voor ons belangrijk om te weten hoe u over onze produkten denkt.
    Elk gebruiksproduct, waaronder schoenen en dus de zolen, is aan slijtage onderhevig, dat is normaal.
    Dit proces wordt beïnvloed door een aantal factoren zoals o.a. draagvermogen, gebruiksmomenten, draagpatroon, onderhoud, klimaat, ondergrond etc.
    Maar bijvoorbeeld ook veroudering van de gebruikte materialen (opgeslagen toestand) kan hierop een invloed hebben. Bij dit laatste kan er bijvoorbeeld sprake zijn van uitdroging, waardoor het zoolmateriaal poreus kan worden.
    Vanwege de specifieke maakwijze is reparatie van deze zolen helaas niet mogelijk. De zool wordt namelijk tijdens het productieproces aangespoten.
    Hierdoor wordt een uitermate flexibele schoen verkregen met een hoog draagcomfort, wat één van de belangrijkste kenmerken van ECCO is.
    Aangezien het nummer in de schoen dat u heeft doorgegeven een produktie nummer is en geen artikelnummer, betekent dit dat uw model ECCO geproduceerd is vóór het jaar 2007.
    Het gaat hier zeer waarschijnlijk om het model ECCO Shark, voor het laatst geproduceerd voor collectiejaar 2005.
    Om hier zeker van te zijn zouden wij u willen verzoeken wat foto's te sturen naar onze klantenservice email:

cs.nl@ecco.com

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie, zodra wij deze hebben ontvangen zullen wij contact met u opnemen.

ECCO Customer Service Benelux

Ook een klacht indienen over ECCO EMEA?