Klacht ECCO EMEA: Verkleuring laarzen

korkmaz

Ik heb 4 maanden geleden in een winkel te Deventer een paar laarzen van het merk Ecco gekocht. Na de eerste twee weken begon de laarzen van zwart naar grijs te verkleuren. Ik ben meteen terug geweest en de verkoper heeft ze schoongemaakt maar dit heeft het probleem niet verholpen. Ik heb daarnaast ook de spray, shampoo en olie gebruikt. Normaal gesproken zou dat juist een beschermende resultaat opleveren maar helaas was dat ook niet het geval. Ik heb nadat ze de laarzen schoon hebben gemaakt de hele winter geen gebruik van kunnen maken, waardoor ik weer terug ben gegaan maar helaas niet werd geholpen. Ik kreeg van een medewerker te horen dat ze het voor mij weer schoon kunnen maken en verder niks kunnen betekenen voor mij . Zij hebben al eerder de laarzen schoon gemaakt, waardoor ik als antwoord duidelijk heb gemaakt dat dat het probleem niet oplost.
Ik ben zeer woest dat ik het niet naar mijn wensen kon gebruiken.

Graag geld terug.

ECCO EMEA
    Hartelijk dank voor uw bericht. Het is voor ons belangrijk om te weten hoe u, als consument, over onze producten denkt. We betreuren uw klacht over onze ECCO schoen ten zeerste.
    We streven altijd de hoogste kwaliteitsnormen na, en dan is het spijtig om te horen dat u toch niet tevreden bent.

De garantie en eventuele klachten verlopen altijd via de winkel waar de schoenen zijn gekocht of het dichtstbijzijnde ECCO verkooppunt. U geeft aan hier reeds te zijn geweest. Kunt u nog specificeren welke winkel dit was en of u nog in het bezit bent van een aankoopbewijs?
    Onderstaand vindt u onze procedure bij het optreden van ontevredenheid over één van onze producten:

1. De consument wordt geacht de winkelier te raadplegen waar het product is gekocht, indien mogelijk met aankoopbewijs. Een aankoopbewijs is ook in de vorm van een bank- of giroafschrift mogelijk.
    2. De winkelier stelt vast of er sprake is van een daadwerkelijke klacht of normaal slijtageproces.
    3. De winkelier neemt in een dergelijk geval de klacht in behandeling en zorgt voor een afdoende oplossing. Bij twijfel wordt eventueel contact opgenomen met de leverancier.
    4. Vergoeding of schadeloosstelling vindt uitsluitend plaats via de winkelier.

Indien u op grond van het bovenstaande in aanmerking meent te komen voor een vergoeding, dan adviseren wij u een bezoek te brengen aan de betreffende winkelier
    Wij achten hun kennis dermate, zodat zij een correcte beoordeling af kunnen geven.
    korkmaz
    Ik ben al 3 keer naar de Ecco Deventer geweest waar ik ook de schoenen heb gekocht. De eerste keer werden de schoenen schoongemaakt, maar daarna gebeurde weer hetzelfde. Ik kreeg steeds van ze te horen dat ze er niks aan konden doen. Het heeft weinig zin om weer terug naar de winkel te gaan. Na de laatste bezoek heb ik tegen de medewerkers gezegd dat ik een klacht zal indienen bij de consumentenbond. Ik hoop dat ik vanuit u kant wel geholpen zal worden.
    ECCO EMEA
    Beste meneer Korkmaz,

Om uw klacht beter te kunnen beoordelen zouden wij u willen vragen om een paar duidelijke foto's van uw laarzen aan ons door te sturen, alsmede een foto van uw aankoopbewijs.
    Deze foto's kunt u mailen naar het volgende email adres:

cs.nl@ecco.com

Zodra wij uw foto's met toelichting hebben ontvangen op bovenstaand ECCO klantenservice email adres zullen wij uw klacht hier bekijken en bespreken.
    Wij komen hier dan zo spoedig mogelijk op terug

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie

ECCO Customer Service Benelux

Ook een klacht indienen over ECCO EMEA?