Opgelost door ECCO EMEA: Verpulveren zolen

Grutter

Zool verpulvert spontaan, kwam hierdoor bijna ten val. Leverde wel een verzwikte enkel op. Bovenkant van de schoen lijkt nog als nieuw.

Nieuwe schoenen of korting bij aankoop op een volgend paar. Verzolen lijkt mij, gezien de schoen, niet mogelijk. Heb helaas de aankoopbon niet meer, u mag de schoen wel zien als bewijs.

ECCO EMEA
    Beste mevrouw Grutter-Koehorst,Bedankt voor uw bericht.Heel vervelend om te lezen dat de zolen van uw zomerschoenen kapot zijn gegaan, helemaal omdat uw schoenen er verder nog als nieuw uitzien.De zolen zijn altijd aan slijtage onderhevig, dat is normaal, maar dat uw zolen zijn verpulverd is natuurlijk niet de bedoeling.
    Wij zouden u daarom willen adviseren om er naar te laten kijken in de winkel waar u de schoenen heeft gekocht, ook al heeft u geen bon meer van de schoenen.Misschien heeft u nog wel een aankoopbewijs in de vorm van een bank-of giro afschrift? Dit is namelijk ook een geldig document.Vanwege de specifieke maakwijze is reparatie van deze zolen inderdaad helaas niet mogelijk. De zool wordt namelijk tijdens het productieproces aangespoten. Hierdoor wordt een uitermate flexibele schoen verkregen met een hoog draagcomfort, wat één van de belangrijkste kenmerken van ECCO is. Onderstaand vindt u onze officiele procedure bij het optreden van ontevredenheid over één van onze producten:1. De consument wordt geacht terug te gaan naar de winkel waar de schoenen gekocht zijn, of de dichtst bij zijnde ECCO shop te raadplegen, bij voorkeur met de aankoopbon. Een aankoopbon mag echter ook in de vorm van een bank- of giroafschrift zijn.
    2. De winkelier beoordeelt de klacht.
    3. Indien een fabricagefout wordt ontdekt en/of het gebruik van ondeugdelijk materiaal, kan dit worden aangemerkt als klacht. Hierbij dient sprake te zijn van een normaal draagpatroon.
    4. De winkelier neemt in een dergelijk geval de klacht in behandeling en zorgt voor een afdoende oplossing. Bij twijfel wordt eventueel door de winkel contact opgenomen met de leverancier.
    5. Vergoeding of schadeloosstelling vindt uitsluitend plaats via de winkelier.Wij achten hun kennis dermate goed, dat zij een correcte beoordeling af kunnen geven, wij gaan er dan ook vanuit dat uw klacht tot uw volle tevredenheid zal worden opgelost.Bij verdere vragen horen wij het graag,Fijne dag verder mevrouw Grutter-Koehorst
    Grutter
    Ik woon in Elst, heb de schoen toentertijd tijdens een dagje winkelen in Amsterdam gekocht. Het is niet rendabel de schoenen terug te brengen naar de winkel aangezien de treinkosten hiervoor te hoog zullen zijn. Indien u twijfelt aan een productiefout wil ik best de schoenen naar u opsturen. Graag zie ik een andere oplossing dan u aandraagt.
    ECCO EMEA
    Beste mevrouw Grutter-Koehorst,
    Wij begrijpen dat terug gaan naar de winkel waar u de schoenen heeft gekocht voor u niet praktisch is, daarom verwijzen wij u naar de voor u dichtst bijzijnde ECCO shop in Nijmegen.
    Wij hebben de winkel al geinformeerd en dit is geen enkel probleem.
    Hier kunt u uw schoenen laten zien, zij zullen uw klacht vervolgens in behandeling nemen en met u tot een goede afhandeling komen van uw klacht.
    Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
    Bij verdere vragen horen wij het uiteraard graag.
    Fijne dag verder mevrouw Grutter-Koehorst
    Grutter
    Ben naar de winkel gegaan in Nijmegen en ben uitstekend geholpen. Kreeg korting op nieuwe schoenen. Ben helemaal tevreden!

Grutter

Ook een klacht indienen over ECCO EMEA?