Klacht ECCO EMEA: Vocht problemen in benen door ondeugdelijke ecco schoenen echt erg pijnlijk

Gerben

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik droeg altijd nike en van bommel.

Ik was maand gekeden met mijn vriendin in utrecht daar liepen we ecco store binnen en mijn vriendin die erg enthousiast is over ecco zag een paar mooie schoenen voor mij ze aangetrokken en ze voelden licht en keken ook goed te lopen in loop dag last van mn voeten in het bijzonder de linker in avond vocht in mn voet en in weken er op volgend klachten op en afgaand op cker moment naar huisarts door t vocht probleem in mn onderbenen de eccos had ik al niet meer aan omdat mn voet te dik was nu dit weekend ze weer aangehad na weken en de klachten die beginnen zo weer opnieuw nu ca 4 weken vocht problemen in mn voeten .
Nu is t inmiddels duidelijk dat t van de schoenen komt maar wat nu ? Ik heb in mn hele leven nooit klachten van vocht in benen gehad maar nu dus wel zo veel dat t erg pijn diet en door notabene twee paar dure schoenen ik gad twee paar gekocht een met vacht erin voor winter en een wat hoger paar voor de zomer.
Spijt van mn aankoop had niet gedacht dat schoenen die ondeugdelijk zijn van vormgeving zoveel problemen konden veroorzaken ik woon niet in buurt van zaak waar ik ze gekocht heb maar ga hier waar ook vast een ecco store zit naar winkel verhaal halen.
Het is op bovenkant van vreef wat we opvalt is dat de tong van de schoen onder de veters niet ver genoeg doorloopt en er ellastiek zit daar in schoen wat maakt dat de ruimte op vreef te nouw is ik heb smalle voeten maar bij dit soort schoen is zelfs daar geen ruimte voor in deze schoen..
Kortom een groot fiasco ze zien er super mooi uit zijn licht maar verrek van pijn en vochtprobkemen door deze schoenen blijkt nu.

Bizar dat t van de schoenen blijkt te komen !

Hoop dat ecco een oplossing bied liefst heb ik mn geld terug na deze desilusie en t meest kwalijke is dat ik t vocht probleem houd huisarts zegt us soort afknelling wat bloed en vochttransport verstoord dus ook niet zomaar weer over weken schoenen niet aangekunt door t vocht en nu t nagenoeg weg was door de schoenen weer meer klachten.
Maakte goddank wel duidelijk dat schoenen t probleem waren.

Kontact met mij opnemen om het op te lossen
Naar winkel gaan Ten eerste is dat iets wat met corrona situatie niet verstandig is. Ten tweede zouden ze mensen moeten attenderen op het manco ik loop nu al weken mrt vocht in voet het is vraag of t nog weer overgaat en dit door schoenen die niet deugen anderen kunnen zelfde problemen krijgen dat is mijn grootste zorg of dat weer over gaat mn been doet pijn en ik taak t vocht niet kwijt ik had mn telefoon nummer achter gelaten en wordt niet eens gebeld ik ben erg boos over hoe hier mee wordt omgegaan. Waardeloze firma laat t er ook niet bij zitten dit zijn schoenen van 170 euro mag je verwachten dat ze deugen lijkt me gaat niet zo zeer om de 170 euro maar de hinder die ik er nu van ondervind ik ga uitzoeken wat ik meer kan doen kunnen jullie mij hun postgegevens toeleveren dat ik ze aangetekend aansprakelijk kan stellen hiervoor die waardeloze schoenen is niet t probleem maar mn benen ik heb een installatie bedrijf en nu loopt mn voet steeds op waardoor die vast in mn schoenen

ECCO EMEA
    Beste Gerben,

Hartelijk dank voor uw email.

Het is voor ons belangrijk om te weten hoe u, als consument, over onze producten denkt.
    We streven altijd de hoogste kwaliteitsnormen na, en dan is het spijtig om te horen dat u teleurgesteld bent omdat u last heeft gekregen van uw linker voet.
    Daarom willen wij u attenderen op het volgende:
    U heeft vanaf het moment van aankoop een garantieperiode op de schoenen. Deze garantie verloopt echter altijd via de winkel waar de schoenen zijn gekocht, ook de garantie termijn wordt door de winkelier zelf bepaald.
    Onderstaand vindt u onze officiële procedure bij het optreden van ontevredenheid over één van onze producten:
    1. De consument wordt geacht de winkelier te raadplegen waar het product is gekocht (volgens de Nederlandse wet is het noodzakelijk de aankoopbon te tonen). Een aankoopbon mag ook in de vorm van een bank- of giroafschrift zijn.
    2. De winkelier stelt vast of er sprake is van een daadwerkelijke klacht of normaal slijtageproces.
    3. Indien een fabricagefout wordt ontdekt en/of het gebruik van ondeugdelijk materiaal, kan dit worden aangemerkt als klacht. Hierbij dient sprake te zijn van een normaal draagpatroon.
    4. De winkelier neemt in een dergelijk geval de klacht in behandeling en zorgt voor een afdoende oplossing. Bij twijfel wordt eventueel contact opgenomen met de leverancier.
    5. Vergoeding of schadeloosstelling vindt uitsluitend plaats via de winkelier.

Indien u op grond van het bovenstaande in aanmerking meent te komen voor een vergoeding, dan adviseren wij u een bezoek te brengen aan de betreffende winkelier.
    Wij achten hun kennis dermate goed, dat zij een correcte beoordeling af kunnen geven.
    Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u een prettige dag toe.

Met vriendelijke groeten,
    ECCO Customer Service Benelux

Ook een klacht indienen over ECCO EMEA?