Klacht ECCO EMEA: Zolen verpulveren

EvZ

Het paar uit 2010 is nog heel! Van de 2 paar die ik daarna in 2013 gekocht heb verpulveren de zolen en zijn niet te repareren door een schoenmaker. Zo bladerend in Klachtenkompas.nl is dit een structureel probleem. Terug geweest bij de schoenwinkel. Contant betaald en geen bon, dus geen oplossing.

Productie proces aanpassen en zolang geen schoenen meer verkopen.

ECCO EMEA
    Beste mevrouw van Zeggeren,
    Heel vervelend om te horen dat uw zolen kapot zijn gegaan.
    Elk gebruiksproduct, waaronder schoenen en dus de zolen, is aan slijtage onderhevig, dat is normaal.
    Dit proces wordt beïnvloed door een aantal factoren zoals o.a. draagvermogen, gebruiksmomenten, draagpatroon, onderhoud, klimaat, ondergrond etc.
    Maar bijvoorbeeld ook veroudering van de gebruikte materialen (opgeslagen toestand) kan hierop een invloed hebben. Bij dit laatste kan er sprake zijn van uitdroging, waardoor het zoolmateriaal poreus kan worden.
    Wij zouden u daarom nogmaals willen adviseren om de klacht te laten beoordelen in de winkel waar u de schoenen heeft gekocht.
    Vanwege de specifieke maakwijze is reparatie van deze zolen helaas niet mogelijk. De zool wordt namelijk tijdens het productieproces aangespoten.
    Hierdoor wordt een uitermate flexibele schoen verkregen met een hoog draagcomfort, wat één van de belangrijkste kenmerken van ECCO is.
    Onderstaand vindt u onze officiële procedure bij het optreden van ontevredenheid over één van onze producten:
    1. De consument wordt geacht terug te gaan naar de winkel waar de schoenen gekocht zijn of de dichtstbijzijnde ECCO store te raadplegen bij voorkeur met de aankoopbon. Een aankoopbon mag echter ook in de vorm van een bank- of giroafschrift zijn.
    2. De winkelier beoordeelt de klacht.
    3. Indien een fabricagefout wordt ontdekt en/of het gebruik van ondeugdelijk materiaal, kan dit worden aangemerkt als klacht. Hierbij dient sprake te zijn van een normaal draagpatroon.
    4. De winkelier neemt in een dergelijk geval de klacht in behandeling en zorgt voor een afdoende oplossing. Bij twijfel wordt eventueel door de winkel contact opgenomen met de leverancier.
    5. Vergoeding of schadeloosstelling vindt uitsluitend plaats via de winkelier. (of dichtstbijzijnde ECCO store)
    Wij achten hun kennis dermate goed, dat zij een correcte beoordeling af kunnen geven.
    Bij verdere vragen kunt u ons bereiken via het email adres:
    cs.nl@ecco.com
    EvZ
    Als u goed zou lezen, ik ben al terug geweest bij de schoenwinkel Ziegs in Ede en ben daar weggestuurd! Geen bon geen garantie was het antwoord. Eén paar heb reeds weggegooid het andere paar, dat wat later kapot ging heb ik nog.
    EvZ
    ECCO is goed in knippen en plakken (zie de meldingen van andere consumenten met dezelfde klachten), als er inhoudelijk iets gedaan moet worden geeft men niet thuis. Ik verwacht een constante kwaliteit, dat ECCO het productieproces heeft aangepast en de schoenen daardoor slechts ( NETTO DRAAGTIJD) een HALF JAAR meegaan en niet door een schoenmaker te repareren zijn is het merk onwaardig. Ben over op mijn oude merk van Bommel.

EvZ

Ook een klacht indienen over ECCO EMEA?