Opgelost door ECG Nederland: Niet leveren ondanks 3 melden dat het binnen is.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 405233
Gebruiker
Dennis
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Leverd niet, houdt geld wel.
3x de melding gekregen dat het pakket binnen was, waarvan 1x telefonisch, en dat het verstuurd wordt met DHL.
Op de site van DHL maken ze alleen een verzending aan, maar leveren het pakket niet aan DHL.
Niet in zee gaan met deze partij.

Gewenste oplossing

Geld terug (of leveren).
Geboden oplossing
Het verzoek van mij om annuleren van de levering en geld terug storten zal binnen 10 werkdagen vanaf 29 november 2019 moeten plaatsvinden. Als dit wordt nagekomen ben ik redelijk tevreden over de afloop, maar zeer ontevreden over de onjuiste informatie verstrekking rondom levertijden updates richting mij per email en telefonisch.. Als ECG gewoon goed en eerlijk zou communiceren over de vertragingen was het misschien anders afgelopen. Nu werd er helaas kwaad bloed gezet door een onjuiste werkelijkheid qua levertijden te communiceren en die data steeds te verleggen. Mijn advies: wees gewoon eerlijk over het wel of niet (tijdig) kunnen ontvangen van een product. Update 6 december: Op 5 december is het bedrag teruggestort op onze rekening. Uiteindelijk zijn we daar "blij" mee.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    Dennis
    Datum
    Helaas, na een formele email met het verzoek om terruggave van mijn geld vanwege het niet tijdig kunnen leveren komt er geheel geen response.
    verzonden: 29-nov-2019
    nogmaals: 03-dec-2019

    Alle negatieve reacties over ECG zijn helaas waar. Gaat toch om 699 euro, dit is oplichterij, niet leveren en wel geld houden.
  2. Auteur
    ECG Nederland
    Datum
    Goedemorgen, Wij maken idd de track & tracé code aan zo gauw er een bestelling wordt geplaatst. Dit doen wij om het pakket, als deze op voorraad is of bij ons binnen komt, gelijk te kunnen verzenden.We hebben het niet gelijk kunnen versturen omdat het verkeerde levering betreft. U heeft u bestelling geannuleerd op 29 november. De creditnota is in behandeling bij de desbetreffend afdeling. Met 10 werkdagen kunt het geld op u rekening terug verwachten. Dit zal dan voor 12 december zijn. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.
  3. Auteur
    ECG Nederland
    Datum
    Goedemorgen, Wij maken idd de track & tracé code aan zo gauw er een bestelling wordt geplaatst. Dit doen wij om het pakket, als deze op voorraad is of bij ons binnen komt, gelijk te kunnen verzenden.We hebben het niet gelijk kunnen versturen omdat het verkeerde levering betreft. U heeft u bestelling geannuleerd op 29 november. De creditnota is in behandeling bij de desbetreffend afdeling. Met 10 werkdagen kunt het geld op u rekening terug verwachten. Dit zal dan voor 12 december zijn. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.
  4. Auteur
    Dennis
    Datum
    Hoop dat de reactie van ECG correct zal blijken te zijn, de bestelling is gedaan op 7 november en de levertijd zou destijds 2 tot 4 dagen zijn.

    Drie keer een email met dat het pakket werkelijk binnen komt:
    13/14 november (.....vanmiddag of morgen.....)
    18 november (....deze week binnen....)
    22 november (....vandaag binnen verwacht.....)
    En 1 keer telefonische reactie op dat het werkelijk al in bezit was en dezelfde dag overgedragen zou worden aan DHL (.....dan kunt u het in de DHL app zien....):
    27 november

    Hoop op een goed afloop.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ECG Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen