Klacht ECG Nederland: Product besteld, levering bleef uit, creditnota ontvangen maar het bedrag is niet terugbetaald.

content Niet opgelost
Bloem

Ik heb op 11 juni 2019 een product besteld bij de zwembaddiscounter, welke op voorraad was, volgens hen. Het bedrag € 309 netjes betaald. Maar de levering bleef op zich wachten. Na enkele weken heb ik de bestelling maar geannuleerd en de medewerkster vertelde mij dat het bedrag binnen 5 werkdagen op de bankrekening teruggestort zou worden. Creditnota ontvangen, maar het bedrag nog steeds niet. Enkele mails gezonden, maar dat heeft geen effect gehad. Tot op heden is het bedrag nog steeds niet geretourneerd.

Ik wil graag het betaalde bedrag terug.

ECG Nederland
    Is in behandeling.
    Bloem
    Ik heb € 309 betaald en krijg € 231,75 teruggestort. Waarom stort u zo een gek bedrag retour? Ik wil het restant € 68,25 ook retour!!!!!
    Zie uw creditnota 1700000098 ad € 309,00
    ECG Nederland
    Zie algemene voorwaarde over zakelijk bestellen.
    Bloem
    Ja dat is leuk bedacht, dat u 25% in mindering kan brengen, maar ik heb een creditnota van € 309 omdat u de goederen niet kon leveren. Ook bij navraag bij uw medewerkers konden zij niet vertellen wanneer het product geleverd kon worden. Dus u bent in gebreke gebleven. U ontvangt graag het geld, maar het product leveren doet u niet. En nu beroept u zich op de algemene voorwaarden, die toevalligerwijze alleen heel gunstig zijn voor u. Ik zou graag zien dat u het restant ook betaald, want zo kan ik het niet verantwoorden in mijn boekhouding, aangezien het teruggestorte bedrag niet overeenkomt met de creditnota.

Bloem
Omdat zijzelf het product niet konden leveren en hun toeleverancier daarvan de schuld gaven, hebben wij uiteindelijk (omdat wij het product nodig hadden in het bedrijf) de bestelling geannuleerd, omdat wij dit wel zo netjes vinden. En dan beroepen zij zich op hun algemene voorwaarden, waardoor zij het hele bedrag niet hoeven terug te betalen. Dit is geen zaken doen! En dat doen wij dus ook niet meer met dit bedrijf Zwembaddiscounter, noch hun zusterbedrijven. Ben wel blij dat Klachtenkompas de klacht heeft opgepakt, want op onze mails reageerde ECG ook niet. Pas als een klacht op internet komt, dan wordt er gehandeld. Dus de klacht is gedeeltelijk opgelost.

Ook een klacht indienen over ECG Nederland?