Klacht Eci.nl: onterechte aanmaning

Ingridde jong-kok

Ik heb me ooit, erg lang geleden, een keer aangemeld bij ECI, ooit wat besteld, maar dat is zeker 10 jaar geleden.
Krijg ik vandaag een brief binnen met een aanmaning, met het bedrag van 75 euro. Ik heb niets betaald omdat ik niet besteld heb! Ik weet dat ik boekenbonnen t.w.v. 25 euro heb ontvangen, maar die bonnen moest ik eerst betalen. Hierdoor dacht ik; “dat ga ik niet doen, want ik heb niets nodig en sowieso geen geld om nu boeken te gaan kopen.” Deze boekenbonnen heb ik dus ook weggegooid. Nooit heb ik iets aangevraagd. Ik vind deze hele manier van doen daarom onterecht.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met ECI, echter steeds zonder resultaat. Graag ontvang ik advies over wat te doen. Naar mijn idee is dit een zeer misleidende zaak.

Opheffing betaling (aanmaning) over producten die ik niet heb afgenomen.
Mocht ECI in de veronderstelling zijn dat ik een contract met hen heb, dan berust dit op een misverstand en wil ik met terugwerkende kracht van dit abonnement af.

Eci.nl
    Beste mevrouw de Jong-Kok,

Wij hebben elkaar heden ochtend gesproken en hierin is afgesproken dat het lidmaatschap met terugwerkende kracht is beëindigd en dat alle ECI Boekbonnen zijn geannuleerd, hierdoor kunt u de aanmaning dus wegdoen.

Hoe dit verder is gebeurd is mij geheel onbekend daar er al een lidmaatschap was vanaf 1998. Ik kan u verzekeren dat er nu niets meer gestuurd zal worden en dat deze zaak is afgedaan.

Excuses voor het onstane ongemak.

Sjoerd K
    ECI