Klacht Editie Enigma: Misleiding en misbruik gegevensbestanden

spinner

Op 22 maart jl. werd mijn vrouw gebeld op haar gsm door Editie Enigma (EE) met de mededeling dat zij haar aanvraag van het gratis puzzelboekje wilden bevestigen. Omdat mijn vrouw een Chinese is gaf zij mij de telefoon. Mijn vrouw vertelde mij dat zij niets van een bestelling wist en ik zei dat tegen betreffende dame. Zij gaf vervolgens weer aan dat het gratis was. Ik gaf de dame aan dat er niets gratis is in de wereld waarop zij weer aangaf dat er een aanbieding voor een abonnement voor 6 maanden bij zat. Ik heb haar aanbod afgewezen. Vervolgens bleek dat zij de naam, mobiele nummer en het adres van mijn vrouw haar praktijk had. Echter het huisnummer bleek verkeerd. Klopte dus niets van. Blijkbaar heeft men adresbestanden opgekocht en blijken deze niet helemaal te kloppen. Vervolgens belt men dus maar op met de leugen dat iemand iets besteld heeft. Ik heb betreffende dame aangegeven dat zij aan misleiding doet en dit zal aangeven. Toen werd het stil.

Er is niets gratis in de wereld. Geef beller direct aan niets te hebben besteld en hang op.

Editie Enigma
    Geachte heer Heinen,

Editie enigma geeft één puzzelboek cadeau bij afsluiten van een abonnement. Als de klant het abonnement niet wil omdat het puzzelboek niet bevalt, kan het abonnement ontbonden worden. Het ontvangen puzzelboek mag de klant dan behouden en gebruiken. Dat cadeauexemplaar is gratis, daar hoeft niets voor betaald te worden. Editie enigma belt mensen, die dan zelf hun adresgegevens moeten opgeven en die via internet hebben aangegeven, dat editie enigma hen mag bellen.

Ik denk, dat het goed te begrijpen is, dat de telefoniste er stil van wordt al u haar beschuldigt van misleiding.

Helaas zijn er vele bedrijven die u iets voorspiegelen wat niet waar is, editie enigma doet daar niet aan mee.

Ik hoop, dat uw ongenoegen hiermee wat is weggehaald.

Klantenservice editie enigma

Ook een klacht indienen over Editie Enigma?