Klacht Editie Enigma: Statushouder wordt 'gratis' puzzelboek verkocht

Klachtnummer
# 172816
Gebruiker
Dorje
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Meneer werd op 26 februari 2016 benaderd door Editie Enigma voor een 'gratis' puzzelboek. Meneer is statushouder en was toen voor korte tijd in Nederland, maar ook een leraar. Meneer gaf aan dat hij het geld niet had om een abbonoment af te sluiten, er werd hem toen meerdere malen verteld dat het gratis was en dat hij het gewoon kon proberen. Hier is meneer mee akkoord gegaan, na gezegd te hebben dat hij absoluut niet wilt betalen.

Meneer heeft nooit een boek ontvangen, en verder niet meer stil gestaan bij het gesprek totdat hij door een deurwaarder werd benaderd voor een bedrag van €116,76.

De oplossing

Dat het abbonoment van meneer per direct wordt stopgezet en dat meneer niet hoeft te betalen voor een duidelijk ongewenste puzzelboek die door gebrek aan taalkennis en kennis van Nederlandse telefoontucjes wordt afgesloten.

1 reactie

  1. Auteur
    Editie Enigma
    Datum
    Geachte heer Mochok Tsang,

    Uw abonnement is nu stopgezet en gecrediteerd, mocht u nog iets van editie enigma ontvangen, dan kunt u dat vernietigen.
    Wij hopen, dat uw klacht hiermede naar tevredenheid is opgelost.
    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice editie enigma

Ook een klacht indienen over Editie Enigma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen