Opgelost door EDR-Incasso: Incasso EDR na 3,5 jaar radiostilte van ProAssist

Dave

Ik heb ca 3,5 jaar geleden een verzekering stopgezet voor mijn mobiele telefoon omdat ik deze niet meer in bezit had. Ik heb netjes een email gestuurd naar het destijds bekende emailadres met het verzoek tot opzegging van de verzekering en dus een beeindiging van de polis. Ik heb daarna nooit meer iets van ProAssist Nederland vernomen. Ik was in de veronderstelling dat een professioneel bedrijf als ProAssist alles goed ontvangen had. Na ca 3,5 jaar radiostilte krijg ik ineens incassoburo EDR op mijn dak met het verzoek om de laatste maandbetaling van €26,85 te betalen met de nodige rente en incassokosten. Totaalbedrag €66,44.
Sorry hoor, maar alles was destijds netjes betaald. Daarbij heb ik nooit en te nimmer een betalingsherinnering of iets van dien aard mogen ontvangen als er daadwerkelijk nog iets open zou staan. En om nu na 3 jaar een incassoburo met alle dreigementen te sturen vind ik wel heel erg.

Ik stel voor een sluiting van het dossier zonder enige kosten van mijn kant. Ik heb tijdig het contract beëindigd en heb altijd netjes betaald.

EDR Incasso
    Wij hebben de klacht van klager in behandeling genomen en stukken opgevraagd bij onze klant. Zodra wij de gevraagde stukken hebben ontvangen, zullen wij de klacht inhoudelijk afhandelen.
    Dave
    Op dit moment ben ik nog wachtende op een reactie van EDR. Heb inmiddels ook per post een reactie gehad dat de klacht in behandeling is en dat ik moet afwachten op reactie van EDR.
    EDR Incasso
    Wij hebben gereageerd op de klacht. Wij hebben verzocht om een opzegbevestiging te overleggen of de betaling te verrichten.
    Dave
    Ben het er eigenlijk nog niet mee eens. Voorstel was dat ik het verschuldigde bedrag moest betalen en dan vervallen de incassokosten. Dit heb ik inmiddels ook gedaan. Maar ben het er nog steeds niet mee eens dat men na 3,5 jaar zonder dat ik in kennis ben gesteld van een aanmaning of iets dergelijks, nog steeds moet betalen. Als ze gelijk hebben dan is dat zo en moet ik ook gewoon. Er kan altijd wel eens iets tussendoor glippen, maar kom er dan eerder mee en laat dit niet zo lang op zijn beloop.

Ook een klacht indienen over EDR-Incasso?