Klacht EDR-Incasso: Malafide praktijken EDR en ProAssist

Chun-fangliu

Ik ben zoals vele anderen ook al vermeld hebben heb ik een soortgelijke incasso brief met het onduidelijke verhaal gekregen van EDR waarin er een telefoonverzekering van ProAssist in januari 2011 niet is betaald. Volgens EDR heeft ProAssist in januari 2011 tot 2 keer toe geprobeerd uit mijn rekening automatisch incasseren en zonder resultaat. Uit de af & bij gegevens van 01 januari 2011 tot en met 31 december 2011 van ING bank, word ik juist in januari 2011 tot 2 keer toe een bedrag van €17,85 door ProAssist afgeschreven met hetzelfde factuur nummer, dat overeenkomt met het genoemde factuur nummer van de incasso brief van EDR. Dat na bijna 5 jaar opeens een onduidelijk incasso brief van EDR heb ontvangen. Ik vermoed dat dit een malafide praktijken betreft “incasseren niet bestaat telefoon verzekering kost”.Ik ga dus niets betalen en in beweging om bij de politie een aangifte doen wegens poging tot oplichting.

PrpAssist bewijs laten zien dat er meermaals heeft geprobeerd om het bedrag van mijn rekening af te schrijven zonder resultaat.
Volgens mij is dit een onterechte brief en ik wil dat deze zgn. schuld kwijt worden gescholden.
Verder verwijderen persoonsgegevens uit de databank van zowel EDR en ProAssist. Ik wil niet dat ik in 2020 nog een zo'n brief van EDR krijgen.

EDR Incasso
    Wij hebben de klacht van klager in behandeling genomen en zullen de gevraagde stukken opvragen bij onze klant. Zodra de gevraagde stukken zijn ontvangen, zullen wij de klacht inhoudelijk afhandelen.
    Chun-fangliu
    Ondanks eerder de aangetekende brief op 11-11-2015 met betaal bewijs van ING aan EDR, email van 12-11-2015 met stukken aan EDR en de klacht op “Klachtenkompas, heb ik gisteren tot mijn grote verbazing de tweede aanmaningsbrief van EDR gekregen. Het is weer zonder bewijs dat ik de rekening niet heb betaald. Daarnaast is het aanmaningsbedrag verhoogt tot € 57,43. Verder hebben EDR in de brief met dreigen dat er een rechtsmaatregelen tegen mij zal worden gedaan.
    Zonder bewijs betaal ik niet.

Ook een klacht indienen over EDR-Incasso?