Klacht EDR-Incasso: Onduidelijke incasso EDR/ProAssist

Mitch

EDR Incasso benaderde mij telefonisch over 2 openstaande vorderingen van ProAssist welke dateren uit 2011. Deze vorderingen zijn volgens mij onterecht omdat de verzekeringen opgezegd zijn in dat jaar. Ik heb EDR verzocht mij het volledige dossier toe te zenden. Dat is tot op heden, een half jaar later, niet gebeurd. Het enige wat ik van hen heb gekregen zijn twee verkeerd geadresseerde herinneringen van ProAssist.
Ik heb dat kenbaar gemaakt, maar dat wordt eigenlijk genegeerd. EDR blijft mij bestoken met betalingsherinneringen en sommaties. De werkwijze van EDR ervaar ik als zeer agressief en onbeschoft. In het eerste telefoongesprek probeerde de medewerker mij toe te laten zeggen dat ik over zou gaan tot betaling. Uiteraard heb ik dat niet gedaan, eerst wil de bewijzen in mijn handen waarna ik kan reageren. Het is toch nog altijd zo dat wie eist ook moet bewijzen?

Ik zou graag zien dat EDR met de juiste informatie komt, haar huiswerk doet en het gehele dossier eens aandachtig doorneemt in plaats van zich uiterst agressief op te stellen en er klakkeloos vanuit gaat dat de vordering terecht is.

EDR Incasso
    Wij hebben de klacht van klager geregistreerd en zullen de klacht zo spoedig mogelijk inhoudelijk afhandelen.
    Mitch
    Als dat net zo lang duurt als het opsturen van de bewijzen zal dat dus nog wel even duren.....
    Mitch
    EDR heeft mij per brief benaderd. zij hebben gemeld deze klacht in behandeling te hebben genomen. Tot op heden heb ik verder geen enkele reactie meer ontvangen. Mijn verwachting is, inmiddels ken ik ze een beetje, dat het nog wel even zal duren voordat zij tot een conclusie komen.
    Voordat ik zal kunnen reageren zullen zij nog wat geduld moeten hebben ivm de komende vakantieperiode. Maar dat begrijpen ze vast wel....

Mitch

Ook een klacht indienen over EDR-Incasso?