Klacht EDR-Incasso: Onduidelijke incasso EDR/ProAssist

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 172581
Gebruiker
Mitch
Datum
3 reacties

Details

De klacht

EDR Incasso benaderde mij telefonisch over 2 openstaande vorderingen van ProAssist welke dateren uit 2011. Deze vorderingen zijn volgens mij onterecht omdat de verzekeringen opgezegd zijn in dat jaar. Ik heb EDR verzocht mij het volledige dossier toe te zenden. Dat is tot op heden, een half jaar later, niet gebeurd. Het enige wat ik van hen heb gekregen zijn twee verkeerd geadresseerde herinneringen van ProAssist.
Ik heb dat kenbaar gemaakt, maar dat wordt eigenlijk genegeerd. EDR blijft mij bestoken met betalingsherinneringen en sommaties. De werkwijze van EDR ervaar ik als zeer agressief en onbeschoft. In het eerste telefoongesprek probeerde de medewerker mij toe te laten zeggen dat ik over zou gaan tot betaling. Uiteraard heb ik dat niet gedaan, eerst wil de bewijzen in mijn handen waarna ik kan reageren. Het is toch nog altijd zo dat wie eist ook moet bewijzen?

De oplossing

Ik zou graag zien dat EDR met de juiste informatie komt, haar huiswerk doet en het gehele dossier eens aandachtig doorneemt in plaats van zich uiterst agressief op te stellen en er klakkeloos vanuit gaat dat de vordering terecht is.

3 reacties

  1. Auteur
    EDR Incasso
    Datum
    Wij hebben de klacht van klager geregistreerd en zullen de klacht zo spoedig mogelijk inhoudelijk afhandelen.
  2. Auteur
    Mitch
    Datum
    Als dat net zo lang duurt als het opsturen van de bewijzen zal dat dus nog wel even duren.....
  3. Auteur
    Mitch
    Datum
    EDR heeft mij per brief benaderd. zij hebben gemeld deze klacht in behandeling te hebben genomen. Tot op heden heb ik verder geen enkele reactie meer ontvangen. Mijn verwachting is, inmiddels ken ik ze een beetje, dat het nog wel even zal duren voordat zij tot een conclusie komen.
    Voordat ik zal kunnen reageren zullen zij nog wat geduld moeten hebben ivm de komende vakantieperiode. Maar dat begrijpen ze vast wel....

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mitch
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over EDR-Incasso?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen