Klacht EDR-Incasso: onterecht betalings verzoek

SK

Gisteren 27 29 september 2016een schrijven gehad van EDR. Het zou gaan om een niet betaalde nota van €106,62 verhoogd met €40,00 buitengerechtelijk kosten. Het stambedrag zou dateren ui 2013 (december) en afkomstig zijn van UPC. Indien dit juist zou zijn dan hat UOC mij zeker een of twee herinneringen gestuurd dat er nog een bedrag openstond. Dit is nooit gebeurd. Nu drie jaar na dato komt EDR met een schrijven of ik dus totaal € 156,60 wil overmaken en wel binnen 5 dagen. Uiteraard gebeld en uiterst onvriendelijk te woord gestaan en alles werd afgedaan dat UPC niet verplicht is om herinneringen te sturen. Dit laatste is de grootste onzin die ik heb gehoord . In de wet staat: Voor het in rekening kunnen brengen van incassokosten is het overigens wel nodig dat eerst een ingebrekestelling aan de debiteur is verzonden. Ook dit is niet gebeurd. Al met al cowboypraktijken en heb er dan ook geen goed woord voor over.

Dat mijn naam uit het systeem verdwijnt en mijn naam wordt gezuiverd

EDR Incasso
    Wij hebben de klacht van klager geregistreerd. Wij zullen de klacht inhoudelijk afhandelen.

Ook een klacht indienen over EDR-Incasso?