Klacht EDR-Incasso: ProAssist telefoonverzekering

petdankay

Ik heb meerdere klachten gezien op deze site over EDR Incasso en ProAssist en oplossingen als het wegstrepen van de incassokosten. Dit kon mij niet geboden worden omdat de kosten al gemaakt waren, werd gezegd! In december 2011 heb ik 2 telefoonverzekeringen opgezegd, maar is niet aangekomen bij ProAssist. Omdat ik geen bewijs hiervan heb, moet ik het kwartaal na beëindiging voldoen voor deze 2 verzekeringen. Na 3 jaar krijg ik een brief van EDR Incasso (schijnt de 2e brief te zijn met incassokosten, terwijl ik de 1e niet ontvangen heb!) dat dit bedrag nog open staat bij ProAssist. Ik heb gebeld om opheldering, omdat ik niet wist waar het over ging, maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord, alleen dat ik gewoon moet betalen en mijn verantwoording moest nemen! Contact opgenomen met ProAssist en zij gaf toe dat er problemen waren op de afdeling boekhouding eind 2011 en in 2012. Dus omdat ik geen bevestiging had ontvangen van de opzegging was heel spijtig, maar moest terug naar EDR

Graag zou ik de incassokosten in mindering willen op de factuur, dit is ook aan "mazzeltof" aangeboden. Ik heb op tijd de verzekering opgezegd, maar kan dit niet bewijzen.
De eerste incassobrief heb ik niet ontvangen, dus kon ook niet eerder reageren of betalen. Met tegenzin wil ik de betaling doen incl. rente, maar vindt het onterecht dat ProAssist na 3 jaar nog "openstaande posten" kunnen vorderen, in de wetenschap dat je geen bewijs meer kunt overleggen van een opzegging.

EDR Incasso
    Wij hebben de klacht van klager in behandeling genomen en stukken opgevraagd bij onze klant. Zodra wij de gevraagde stukken hebben ontvangen, zullen wij de klacht inhoudelijk afhandelen.
    petdankay
    Van EDR brief ontvangen dat ze de klacht in behandeling hebben. Volgens Pro Assist hebben zij de opzegging niet ontvangen, zie bovenstaand. Administratie van 2011 en 2012 is niet prima verlopen, dus ik vraag mij af of "de stukken" nog naar EDR gestuurd worden. Ik moest uiterlijk 27 april betalen anders zouden de kosten kunnen oplopen. Dus of ik die incassokosten van 74 euro nog terugkrijg is maar de vraag. Zij hebben hier vooralsnog niet op gereageerd.
    EDR Incasso
    De stukken zijn ontvangen en per post doorgestuurd aan klager.
    petdankay
    Vandaag 22 mei, nog niets ontvangen van EDR.
    EDR Incasso
    Klager gebeld en vernomen dat de documenten reeds zijn ontvangen.
    petdankay
    De stukken ontvangen. Pro Assist heeft mijn opzegging niet ontvangen. Dus trek je als consument aan het kortste eind. EDR heeft niet de moeite genomen om de incassokosten in mindering te brengen, wat wel het geval was bij eerdere gemelde klachten.
    petdankay
    EDR en ProAssist hebben niets meer van zich laten horen over de vermindering van de incassokosten. Heel onredelijk! Als consument trek je aan het kortste eind omdat de bewijslast van opzegging bij de consument ligt.