Klacht Educatie plus: Huiswerkinstituut Educatie plus komt afspraken met ouders niet na

M. Stolp

Onze zoon heeft studiebegeleiding bij Educatie plus in Meppel gehad. Hier hebben we na een uitgebreide intake duidelijke doelstellingen voor geformuleerd . Hij is echter niet ondersteund bij het maken van huiswerk, hetgeen van 2 van de 3 doelstellingen een onderdeel is (en waarvoor de meeste mensen hun kind naar een studiebegeleidingsinstituut sturen). Na 7 sessies hebben we hier al een schriftelijke klacht over ingediend. Educatie plus heeft toen bedongen dat ze hem slechts met 1 vak konden begeleiden. Na ruim een halfjaar, 2 keer in de week begeleid te zijn, was er van alles 'gedaan' maar was zijn huiswerk voor dat ene vak nog steeds een puinhoop en was er geen enkel signaal dat hier iets aan gedaan was. Alleen rond de zomervakantie, toen hij nog zo'n beetje de enige leerling was die nog naar studiebegeleiding ging, was er iets in zijn schriften zichtbaar waaruit je zou kunnen opmaken dat er sprake is geweest van aandacht op dit punt. Het instituut heeft ook niet aan de bel getrokken om te melden de doelstellingen niet haalbaar zouden zijn. Ondanks een onvoldoende voor het betreffende vak zijn ze doodleuk overgestapt op begeleiding voor een volgend vak. Na ruim een half jaar hebben we de begeleiding stopgezet en dit met een klacht toegelicht voorzien van foto's van zijn schriften etc. Aangezien we ontevreden waren over de reactie op onze klacht hebben we eind april contact gezocht met de branchevereniging van het instituut, de lvsi. Geen reactie. In juli hebben we er nog een reminder achteraan gestuurd. Het is nu begin oktober en we hebben nog niets gehoord. Wij vinden dat er een wanprestatie is geleverd, zowel door Educatie plus als door de lvsi. We twijfelen er zelfs of de lvsi überhaupt bestaat. We willen dat Educatieplus verantwoordelijkheid neemt. Ze hebben verwachtingen gewekt en toezeggingen gedaan die ze niet konden waarmaken maar hebben dat niet bespreekbaar gemaakt. Ik zou het netjes vinden als we een substantieel deel van onze investering terugkrijgen.

Ik zou het netjes vinden als we een substantieel deel van onze investering terugkrijgen. Er van uitgaand dat hij wel enige begeleiding heeft gehad lijkt mij 75% precies passend.

Wij vinden dat Educatie plus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

M. Stolp

Ook een klacht indienen over Educatie plus?