Klacht Eervast Makelaars: Verhuurmakelaar schiet serieus tekort qua deskundigheid en service

SasVS

Ik heb makelaar Eervast ingeschakeld om mijn flat te verhuren, omdat ik voor langere tijd in het buitenland ging wonen. Op hun website staat "Laat u goed begeleiden door onze deskundigen" en "wij besteden veel zorg en aandacht aan een uitgebreide in- en uitcheck van de woning". Dus ik dacht dat ik een goede keuze had gemaakt. Ik heb echter van geen van beide beweringen ook maar iets gemerkt.
Eervast heeft mij onvolledig en onjuist geinformeerd over wettelijke aspecten, ontdekte ik later toen ik de flat wilde verkopen. Zij hebben me niet attent gemaakt op het bestaan van de zgn diplomatenclausule, ze hebben me niet verteld dat ik t.z.t. alleen een Leegstandswet-vergunning kan aanvragen als de flat max. drie jaar is verhuurd, ze hebben me er niet op gewezen dat ik toestemming van de hypotheekverstrekker had moeten regelen om te verhuren. Bovendien hebben ze mij en mijn huurders meerdere malen opeenvolgend een jaarcontract gegeven, en kwam ik er later pas achter dat dat niet zomaar kan (het wordt dan automatisch een huurcontract voor onbepaalde tijd).
Bij aanvang hadden ze geen tijd om een fotograaf te sturen en een advertentietekst voor hun website te schrijven, ik heb uiteindelijk zelf voor tekst en foto's gezorgd.
Op e-mails en telefoontjes werd traag of niet gereageerd of ik moest telkens weer aan de bel trekken of er nog antwoord kwam.
Bij het vertrek van mijn laatste huurder hadden ze geen tijd om bij de eindoplevering te zijn, omdat ze "zomersluiting" hadden (waar ik niets van wist). Ook bleken ze plotseling naar Almere te zijn verhuisd (ik zou denken dat je je klanten dan even een verhuisberichtje stuurt) en ook zijn ze niet meer per telefoon bereikbaar, alleen per mail.
Omdat ik veel geld heb betaald voor hun expertise en service (niet alleen voor wat administratieve handelingen) maar deze naar mijn mening niet heb gekregen, heb ik een aangetekende brief verzonden met daarin de hierboven beschreven feiten waarover ik een klacht wilde neerleggen. Ik kreeg reactie per mail dat ze het "niet eens" waren met al mijn punten (hoewel je het niet oneens kunt zijn met feiten, lijkt me) en dat ze nu geen tijd hadden voor een uitgebreid antwoord. Na twee herinneringen te hebben gestuurd, kreeg ik een kortaf mailtje dat zij hier verder geen tijd aan gaan besteden en dat zij het dossier gesloten hebben.

Dus niet alleen hebben zij niet de beloofde deskundigheid waargemaakt, ook hebben zij de klacht gewoon naast zich neergelegd.

Ik wil een inhoudelijk reactie van Eervast op mijn aanvankelijke klachtenbrief, en ik wil alle door mij betaalde kosten aan hen terug ontvangen omdat zij niet hebben geleverd waar ik voor heb betaald.

Wij vinden dat Eervast Makelaars hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

SasVS

Ook een klacht indienen over Eervast Makelaars?