Klacht eFarma: Oude pillen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 295955
Gebruiker
Helga
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Bij eFarma medicijnen besteld, na een week maar gaan bellen waar deze bleven.
Was een onverklaarbare fout en werden gelijk verstuurd en de volgende dag bezorgt.
Maar helaas waren er pillen bij die over de datum waren en de rest was bijna aan die datum.
De inhoud bestond uit diverse lossen pillen en stukjes van strippen.
2 maal een klacht ingediend bij eFarma via de site maar die zijn niet meer terug te vinden.
Toen maar weer gebeld naar eFarma, oplossing die werd geboden was stuurt de pillen maar terug welke over de datum is.

De oplossing

Gewoon nieuwe sturen welke niet over datum zijn en nog lang houdbaar zijn.

2 reacties

  1. Auteur
    eFarma
    Datum
    Het spijt ons dat u een slechte ervaring met ons heeft gehad, wij vinden dat heel vervelend voor u. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u geëxpireerde capsules heeft gekregen. Dat is in de aangebroken doos die u heeft ontvangen (20 ipv 30 stuks) blijkbaar over het hoofd gezien, er is door ons niet correct gecontroleerd. Een houdbaarheid van 6 maanden is echter gebruikelijk om af te leveren t.o.v. de afleverhoeveelheid en het vermelde medicijngebruik

    De langere doorlooptijd ligt aan het feit dat wij het originele recept nog niet hebben ontvangen, dat was dus geen onverklaarbare fout, maar onze werkwijze. Volgens onze gegevens heeft u het originele recept nog niet opgestuurd. Ik verzoek u dit alsnog te doen. Uit coulance hebben wij u de capsules bij voorbaat verstrekt.

    Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u aangeboden de geëxpireerde capsules om te ruilen. Er is aan u gevraagd om deze te retourneren. Dan kunnen we ook bekijken hoe het zover is gekomen dat de vervaldatum is gemist. Uit onze telefoonnotitie blijkt dat u de capsules niet wilde retourneren met onbekende opgaaf van reden.

    We bieden u graag een passende oplossing aan. Wij vragen u daarom:

    1. Het originele recept op te sturen
    2. De geëxpireerde capsules op te sturen naar ons gratis antwoordnummer (Awnr 365, 1940 VB Beverwijk)

    Na ontvangst van het bovenstaande sturen wij u dan per omgaande nieuwe capsules toe.

    Nogmaals excuses voor al het veroorzaakte ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Apotheek eFarma
    T.H. Tjiook, apotheker
  2. Auteur
    Helga
    Datum
    Ik heb gekozen voor een internet bedrijf voor het gemak.
    Verder heb ik het originele recept naar jullie antwoord nummer gestuurd volgens de opgave van jullie website.
    De geboden oplossing; moet ik weer zelf actie gaan ondernemen, dan ga ik net zo lief terug naar de arts voor een nieuw recept en ga dan deze pillen halen bij de plaatselijke apotheek en dan heb ik gelijk de pillen die ik nodig heb met een houdbaarheidsdatum van een jaar. En dan kan ik dezelfde dag nog goed slapen
    .
    De bewuste pillen mag je niet te lang slikken, dan komt er een mail voor een herhaal recept. Oeps.
    Met vriendelijke groet
    Ronald

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Helga
Datum
Uiteindelijke oplossing
Terug sturen van de medicijnen via de post, waarom denken ze nou dat ik de medicijnen via hun bestel en laat bezorgen, moet ik alsnog de deur er voor uit. Nooit meer via hun bestellen dus. Heel slecht dat ik medicijnen krijg over de datum en de andere pillen maar half jaar nog houdbaar.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over eFarma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen