Klacht Efteling: Efteling communiceert niet duidelijk over geldigheid tickets die voor corona zijn gekocht

Astrid

11 september jongstleden ging ik onder meer met mijn zusje en haar kinderen naar de Efteling. We hadden ons er erg op verheugd. Mijn zusje had voor corona kwam al 5 kaartjes gekocht en had deze netjes meegenomen. Wat schetste onze verbazing toen deze het niet deden bij het scannen. Bij navraag bleken ze maar geldig tot 5 september, nauwelijks een week eerder. Mijn zusje gaf bij de balie aan dat ze een mail had ontvangen waarin stond dat je tot 21 november kon reserveren en dat werd ook door de medewerkster bevestigd. Echter, dan moest je wel geldige kaartjes hebben en die waren maar geldig tot 5 september. Ik heb meerdere mensen gehoord met hetzelfde probleem en ik ben van mening dat dit niet duidelijk genoeg gecommuniceerd is. Volgens de Efteling heeft dit op de website gestaan. Bovendien heeft zij gewoon voor die tickets betaald en dan kun je niet zomaar zeggen dat ze niet meer geldig zijn. Mijn zusje moest ruim € 200,-- betalen voor nieuwe kaartjes, een heel groot bedrag voor een alleenstaande moeder die het niet breed heeft. Maar als je daar al staat met je kinderen na een flinke reis ben je bijna wel gedwongen om dat te doen. Door de hele corona situatie was het voor haar niet mogelijk eerder te komen, en was zij nu niet 'voor nix' naar de Efteling gekomen. Alle organisaties waar wij tickets voor een evenement hadden gekocht gaven geld terug of communiceerden heel duidelijk via diverse gerichte mails wanneer de kaarten dan wel gebruikt konden worden dan wel of wij geld terug wilden ontvangen. Bij de Efteling is kennelijk naar de site verwezen voor de geldigheid en is zelfs extra onduidelijkheid geschapen door een mail te sturen waarin staat dat je tot 21 november kunt reserveren. Waarom dan niet gewoon die kaartjes ook geldig laten zijn tot die datum? Geen enkele coulance van de Efteling toen we de manager te spreken vroegen en ook niet bij een klacht via de klantenservice. Ik had van de Efteling toch een betere service verwacht in coronatijd, het is voor iedereen al verwarrend genoeg. En zeker gezien het feit dat ze wel iedereen binnen lieten, maar de bootjes/treintjes op halve kracht lieten varen terwijl je daardoor wel een uur in een opééngepakte rij moest staan.

Geld terug of nieuwe kaartjes

Wij vinden dat Efteling hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Efteling?