Klacht Efteling: Efteling laat klant twee keer op dezelfde dag betalen voor entree bij aanschaf abonnement

J.A. Vink

Op 8 juli hadden we een kaartje gekocht voor een bezoek aan de Efteling. Kosten 40 euro per kaartje. Na afloop van een geslaagde dag besloten we tot aanschaf van een abonnement over te gaan. Bij de klantenservice zagen we een formulier ophangen, dat als je op dezelfde dag besluit een abonnement te nemen je dan een cadeaukaart van 20 euro zal ontvangen (het betaalde ticket van 40 euro voor die dag, wordt niet gecompenseerd met aankoop van abonnement wat dan ook op die dag ingaat). Goed, dat is een actie van de Efteling....bij de meeste dieren- of pretparken krijg je bij aanschaf van een abonnement het gehele ticketbedrag terug, de Efteling doet dat niet, kiest ervoor om 20 euro op een cadeaukaart als compensatie te geven. Is eigenlijk niet helemaal eerlijk, want het abonnement gaat ook op 8 juli in, dus dat betekent dat we voor 8 juli 2x entree betalen. Eén keer het losse ticket, en omdat we na afloop besluiten abonnement te nemen, gaat dat abonnement ook op 8 juli in. Okee, dat tot daar aan toe. Maar op het moment dat we hiervan gebruik wilden maken, kregen we te horen dat we de 20 euro cadeaukaart niet kregen, omdat we eerder een abonnement hadden gehad (10 maanden geleden opgezegd). Dit vonden we helemaal raar. Natuurlijk kunnen we begrijpen als er een actie is van bijvoorbeeld de eerste drie maanden betaal je voor abonnement de helft van de prijs en als je dat bij je vorige abonnement ook gehad hebt, dat ze dan zeggen er moet minimaal een jaar tussen zitten voordat je weer gebruik mag maken van een actie. Maar dat is hier helemaal niet aan de orde. Wij hebben gewoon voor het volle pond een ticket gekocht en na die dag toch weer besloten een abonnement te nemen, dan is het toch niet eerlijk dat wij dan geen cadeaukaart van 20 euro ontvangen? We hebben helemaal geen voordeel aan de actie....het kaartje kost 40 euro en als we de 20 euro cadeaukaart wel zouden ontvangen, kost het ons alsnog 20 euro van het ticket. Hele vreemde zaak.

Wij zouden het eerlijk vinden als de voorwaarden voor deze actie gewijzigd worden en iedereen die op een dag een toegangskaart heeft gekocht en besluit diezelfde dag een abonnement te nemen, recht heeft op 20 euro cadeaukaart. Beter zal het nog zijn als ze gewoon het totale bedrag van het ticket zouden verrekenen met de kosten van het abonnement. Mensen betalen nu voor dezelfde dag 2x entree per persoon.

Wij vinden dat Efteling hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Efteling?